تحلیل رفتن لثه بین دندان ها و ایجاد مثلث سیاه

آیا لثه بین دندان های شما تحلیل رفته است؟ اگر به هر عکس داخل مجله یا تبلیغات نگاه کنید، لبخندهای زیبایی با دندان های یکدست و صاف مشاهده خواهید کرد. لبخندهایی که در این مجلات مشاهده می کنید، بدون هیچ گونه شکاف و فضا هستند. اگر بین دو یا چند دندان خود مثلث های کوچکی دارید، ممکن است نسبت به ظاهر آنها حساس شده باشید.

متأسفانه تحلیل رفتن لثه بین دندان ها می تواند نشان دهنده این باشد که این بافت آنگونه که باید سالم و قوی نیست. اغلب، قبل از ایجاد تغییرات زیبایی برای پر کردن این فضاها، درمان لثه نیاز است. بهداشت خوب دهان و دندان برای دندان ها و لثه ها مهم است و بیماران تشویق می شوند تا نحوه مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را بهبود بخشند. هنگامی که لثه های شما درمان شدند و سلامت خود را بدست آورند، می توان درمان فضاهای تاریک را انجام داد. شما می توانید از طریق یکی از سه گزینه درمانی با این فضاهای سیاه در لبخند خود خداحافظی کنید.

علت از بین رفتن لثه از بین دندان ها چیست؟

به زبان ساده، باز شدن فضای بین دندان ها به دلیل تروما، تحلیل رفتن لثه ها و بیماری لثه ایجاد می شود. از دور، آن فضاها اینگونه به نظر می رسند که غذا بین دندان های شما گیر کرده است. پس از بررسی تخصصی، این لکه های سیاه می توانند نشان دهنده یک مشکل بزرگتر دندانی باشند. ممکن است بخواهید فضای بین دندان ها را پر کنید تا ظاهری یکنواخت تر داشته باشید.

بیماری لثه دارای دو مرحله مجزا است: ژنژیویت و پریودنتیت. مرحله ابتدایی مشکلات لثه، تورم لثه است. التهاب لثه یک التهاب عفونی لثه است که بسیاری از افراد در یک نقطه آن را تجربه می کنند. معمولاً می توان با مسواک زدن دقیق، دهانشویه ضد عفونی کننده و نخ دندان کشیدن کامل در منزل آن را درمان کرد. ژنژیویت در صورت عدم درمان، می تواند پیشرفت کند و به پریودنتیت تبدیل شود و ممکن است عفونت جدی تری رخ دهد. بیماری کامل لثه باعث تحلیل رفتن استخوان پشتیبان بین ریشه دندان می شود. در نهایت می تواند منجر به از دست رفتن دندان شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  غذاهایی که با روکش دندان باید از آنها اجتناب کرد!

برای خلاص شدن از شر این عفونت عمیق تر، دندانپزشک شما یک پاکسازی عمقی انجام خواهد داد که به آن جرمگیری و روت پلنینگ (تسطیح سطح ریشه) نیز می گویند. طی این فرایند، پلاک ها و جرم های اطراف ریشه را از بین می برند.

علت از بین رفتن لثه از بین دندان ها

علت از بین رفتن لثه از بین دندان ها

بیماری لثه باعث تحلیل لثه و استخوان می شود.

عفونت لثه باعث از بین رفتن پاپیلای مثلثی بین دندان ها می شود. هنگامی که ارتفاع پاپیلای لثه بین دندان ها کاهش می یابد، مثلث تیره شکل می گیرد. لبه لثه یا گوش ماهی در دندان های پیشین لترال بالا می رود. با تحلیل رفتن لثه ها، برآمدگی های لثه (بخشی از ریشه ها که رو به پاپیلا هستند) شروع به لک شدن می کنند.

این بیماری جدی است و همچنین با چیزی بیشتر از سلامت دهان و دندان های شما مرتبط است. در واقع، باکتری های موجود در این بیماری می توانند وارد جریان خون شما شوند. تصور می شود که این امر احتمال ابتلا به بیماری قلبی، نارسایی قلبی، زوال عقل و دیابت را افزایش می دهد. متأسفانه، آسیبی که بیماری لثه می تواند به بدن شما وارد کند، به عادات بهتر مسواک زدن ختم نمی شود. از این گذشته، بیماری پریودنتال فقط عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیست. بسیاری از زنان باردار به دلیل افزایش تغییرات هورمونی، مشکلات لثه بارداری را تجربه می کنند.

برخی از داروها همچنین می توانند سیستم ایمنی بدن شما را کاهش دهند و بدن شما را بیشتر مستعد ابتلا به بیماری هایی مانند التهاب لثه و بیماری لثه کنند. درمان های دندانپزشکی می توانند بیماری را برطرف کنند، اما ترمیم آسیب طولانی مدت موضوع کاملاً متفاوتی است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  علل حساسیت دندان ها بعد از دریافت روکش دندان

علاوه بر این، تحلیل خفیف لثه می تواند در اثر تکنیک های تهاجمی مسواک زدن ایجاد شود. دندانپزشکان توصیه می کنند که به طور مرتب دندان های خود را با یک مسواک نرم و کمتر ساینده مسواک بزنید. از تکنیک مسواک زدن مناسب برای محافظت از بافت های لثه و جلوگیری از تحلیل بیشتر استفاده کنید.

گزینه هایی برای جایگزینی لثه تحلیل رفته از بین دندان ها

قبل از اینکه دندانپزشک بتواند فضاهای تاریک را اصلاح و درمان کند، لثه های شما به مراقبت های تخصصی نیاز دارند. هنگامی که بیماری و عفونت موجود برطرف شد، ممکن است یکی از روش های زیر توصیه شود:

باندینگ دندان

باندینگ دندان که باندینگ کامپوزیت نیز نامیده می شود، ساختار و ظاهر دندان ها را ترمیم می کند. این تکنیک از همان مواد کامپوزیت رزین – مانند استفاده می کند که اغلب برای پر کردن حفره ها استفاده می شوند. این فرایند که معمولاً انجام می شود راه حل های زیبایی را ارائه می دهد که با مراقبت و نگهداری مناسب می توانند بین پنج تا 10 سال دوام بیاورند. دندانپزشکان برای تطبیق کامل باندینگ دندانی با رنگ طبیعی دندان های شما، آنالیز رنگ را انجام می دهند تا ظاهری بدون ایراد داشته باشند.

استفاده از باندینگ به جای روکش برای جایگزینی پاپیلای لثه بسیار دشوار است. هنگام مقایسه باندینگ و روکش، جایگزینی لثه تحلیل رفته از بین دندان ها با روکش راحت تر است.

ونیرها

ونیرها که از قطعات بسیار نازک سرامیکی ساخته شده اند، به عنوان نوعی پوشش برای جلوی دندان های شما عمل می کنند. آنها می توانند بسیاری از مشکلات زیبایی در یک دندان سالم و عملکردی را استتار کنند. اغلب ونیرهای کامپوزیتی قدیمی با پرسلن جایگزین می شوند. روکش های دندانی یکی از بهترین راه ها برای بهبود ظاهر زیبایی دندان ها در مدت زمان نسبتاً کوتاهی هستند. دریافت ونیرها برای استتار بسیاری از مشکلات زیبایی، از جمله فضاهای بین دندان ها، اغلب تنها به چند نوبت مراجعه نیاز دارد. با این حال، به دلیل ساخت و طراحی سفارشی، ونیرهای سرامیکی گران تر از سایر درمان های زیبایی هستند. ونیرهای دندانی به طور متوسط ​​15 تا 20 سال قبل از نیاز به تعویض دوام دارند. اکثر مراجعه کنندگانی که آنها را انتخاب می کنند احساس می کنند که ونیرها ارزش زمان گذاشتن را دارند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مراقبت پس از جراحی لثه (افزایش طول تاج دندان)

برای پر کردن فضای لثه تحلیل رفته از بین دندان ها می توان روکش های دندانی را استفاده کرد.

روکش های دندانی ترمیم هایی هستند که برای محافظت از دندان ضعیف یا آسیب دیده استفاده می شوند. آنها همچنین برای اصلاح عیوب زیبایی جدی استفاده می شوند، زمانی که پر کردن یا باندینگ دندان کافی نیست. روکش دندان معمولاً از پرسلن ساخته شده است و تمام ناحیه قابل رویت دندان را می پوشاند. این “کلاهک” پرسلن به عنوان پوششی روی دندان طبیعی آسیب پذیر یا غیر زیبا عمل می کند.

توجه به این نکته ضروری است که برای هر فضای باز، دو دندان به درمان زیبایی نیاز دارند. اساساً خطوط ریشه برای بستن شکاف های قابل مشاهده تغییر شکل می دهند.

یکی از جنبه های دندانپزشکی با کیفیت بهتر، دستیابی به یک هدف با کمترین میزان ایجاد حفره است. روکش ها و ونیرها دو گزینه اصلی دندانپزشکی زیبایی برای تغییر لبخند شما هستند.

جایگزینی لثه تحلیل رفته از بین دندان ها

جایگزینی لثه تحلیل رفته از بین دندان ها

درمان ارتودنسی می تواند فضای لثه تحلیل رفته بین دندان ها را ببندد.

بیماری لثه اغلب باعث تحلیل بافت اطراف و بین دندان های شما می شود. لثه بین دندانی پاپیلای بین دندانی نامیده می شود. از دست دادن پاپیلا باعث ایجاد فضای تاریک می شود. هنگامی که شکل دندان های شما مثلثی یا ذوزنقه ای باشد، فضاهای سیاه بیشتر مشخص می شوند. به سادگی سمباده زدن نقاط تماس روکش ها به شکل مربع تر، نقطه تماس بین روکش ها را گسترش می دهد. با نزدیک شدن دندان ها، این فضاها با فشار دادن پاپیلاهای لثه بسته می شوند.

پیوند بافت نرم توصیه نمی شود.

در حالی که پیوند لثه گهگاه توسط برخی از متخصصان دندانپزشکی پیشنهاد می شود، اما میزان موفقیت آن بسیار پایین است.

درباره گزینه های درمانی لثه از بین رفته بین دندان ها بیشتر بدانید

مثلث های سیاه بین دندان های شما و در امتداد خط لثه شما جذاب نیستند. آنها مسائل بزرگتری را نشان می دهند که به توجه دندانپزشکی نیاز دارند. برای جلوگیری از پیشرفت این مثلث ها، به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا لبخند زیبای خود را احیاء کنید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code