باندینگ دندانها با کامپوزیت

کامپوزیت باندینگ چیست؟

ممکن است شما کامپوزیت باندینگ ها را به عنوان مواد پر کننده کلاسیک دندان ها بشناسید. این ماده از کوچکترین ذرات سرامیکی، شیشه ای و کوارتز تشکیل شده است که در یک ماتریس پلاستیکی تعبیه شده اند. نسبت پلاستیک در مواد مدرن بسیار پایین است و مواد کامپوزیت با ثبات و انعطاف پذیر هستند.

این ماده سازگار با بدن انسان است، و به ندرت حساسیت به آن مشاهده شده است. کامپوزیت همرنگ دندان و نرم و انعطاف پذیر است. این ماده مستقیماً روی سطح جلوی دندان ها اعمال می شود و با کمک یک ماده چسبنده برای همیشه روی دندان باقی می ماند.

ونیرهای کامپوزیت چگونه عمل می کنند که جلب توجه نمی کنند؟

نتایج فوق العاده نیاز به یک “چشم زیبایی شناس”، و مقدار زیادی مهارت هنری و تجربه دارند. برای حصول اطمینان از اینکه کامپوزیت به سطح صیقلی دندان ها می چسبد، محلول خاصی روی مینای دندان اعمال می شود. سپس ماده نرم به صورت لایه لایه روی دندان قرار داده می شود. با قرار دادن هوشمندانه مواد به صورت لایه لایه، به خوبی می توان ظاهر طبیعی ساختار دندان ها را، با رنگ و ساختار ویژه خود، شبیه سازی کرد. از این طریق، می توان به ظاهر طبیعی و نتایج جذابی دست یافت. روی هر لایه باید نور خاصی تابانیده شود تا سفت شود. پس از پولیش نهایی، دندان درخشش طبیعی خود را پیدا خواهد کرد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  طول عمر و دوام ایمپلنت دندان چقدر است؟

به طور کلی، دندان هایی که تحت تأثیر قرار گرفته اند تراشیده نمی شوند. درمان هیچ خطری را متوجه دندان ها نمی کند و در یک جلسه درمان تکمیل می شود. باندینگ کامپوزیت، بهترین روش برای درمان نقائص جزئی دندان ها- حتی دندان های سالم- است.

کامپوزیت باندینگ

کامپوزیت باندینگ

آیا قبل از انجام می توان دید دندان پس از باندینگ چه ظاهری پیدا خواهد کرد؟

بله! این یکی از ویژگی های خاص این فناوری است. شما قبل از درمان واقعی، به راحتی می توانید ببینید با این دندان های جدید، چهره شما چه شکلی خواهد شد. شبیه سازی واقعی به شما زیبایی های جدید ممکن دندان ها را نشان خواهد داد- نه روی یک مدل یا تصویر، بلکه داخل دهان خود شما.

برای انجام این کار، همان موادی که در درمان نهایی استفاده می شوند، به صورت آزمایشی روی دندان ها قرار می گیرند و قالب گیری می شوند، بدون آنکه به طور دائم به دندان ها چسبانده شوند. این به شما این فرصت را می دهد تا با آرامش نتایج تأثیرات متقابل دندان ها و لب ها در لبخند را نگاه کنید.

اگر بخواهید می توانید نمونه شبیه سازی شده را به مدت یک یا دو روز روی دندان های خود نگه دارید. بعلاوه، دندانپزشک برای شما تصاویر قبل و بعد را خواهد گرفت و برای تصمیم گیری با آرامش در منزل، آنها را در اختیار شما قرار خواهد داد. نمونه شبیه سازی شده معمولاً به صورت رایگان ساخته می شود.

آیا دندان های کج را هم می تواند اصلاح نماید؟

نحوه قرار گیری بد دندان ها تنها می تواند با اصلاح ارتودنتیک درمان شود. با این حال، نقائص کوچکتر، مانند مقداری جلو آمدگی دندان های جلو، می توانند با نازک تر قرار دادن کامپوزیت برطرف شود. علاوه بر این، با اعمال کامپوزیت روی لبه های دندان ها، می توان فاصله های کوچک بین دندان های جلو را برطرف نمود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  رنگ پریدگی و سفید شدن لثه ها

حتی دندان هایی که ارتفاع متفاوت دارند نیز می توانند با استفاده از این روش برطرف شوند. به این طریق، بدون تخریب ساختار دندان، می توان به یک تصویر کلی متوازن دست یافت. در همه اقدامات دندانپزشکی، دندانپزشکان همیشه اطمینان حاصل می کنند که عملکرد دندان ها و طول عمر آنها تغییر نکند یا بهبود پیدا کند.

کامپوزیت باندینگ

کامپوزیت باندینگ

آیا کامپوزیت باندینگ به دندان قروچه کمک می کنند؟

در برخی موارد خاص، وقتی نقطه تماس بین دندان های خاصی از دست رفته باشد، یا از نقطه نظر عملکردی بهترین جای ممکن نباشد، کل سیستم به گونه ای توزیع می شود که بیمار دندان های خود را روی یکدیگر فشار می دهد. با یک اسپلینت دندان قروچه، از عمل “فشردن دندان ها روی یکدیگر” خودداری می شود اما علت آن باقی می ماند. با این حال، قطعاً شما هم نمی خواهید دندان های سالم خود را روی یکدیگر فشار دهید. با فرایند باندینگ، این فرصت را داریم که در واقعیت این نقائص جزئی را اصلاح نماییم. با اعمال مواد کامپوزیت روی دندان ها- سیستم یک محل قرار گیری پیدا می کند و نقاطی که روی یکدیگر ساییده می شوند می توانند به میزان چشمگیری کاهش داده شوند. هیچ چیز برای مشاهده وجود نخواهد داشت.

کامپوزیت باندینگ

کامپوزیت باندینگ

کامپوزیت باندینگ ها چه مدت دوام خواهند داشت؟

در سال هالی اخیر، در سراسر دنیا، دوام این ماده به صورت گسترده مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. امروزه، کامپوزیت های با فناوری برتر به موادی تبدیل شده اند که در دندانپزشکی به صورت کلاسیک استفاده می شوند، و بسته به نحوه استفاده و مراقبت، تا 20 سال دوام دارند. بسته به سبک زندگی شما- از جمله لذت بردن از چای، شراب قرمز، یا کشیدن سیگار– توصیه می شود هر 2 تا 5 سال یک مرتبه پولیش سطح دندان ها را انجام دهید.این کار حدود 5 دقیقه زمان می برد و دندان ها مجدداً مثل قبل درخشان خواهند بود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  فلپ لثه چیست؟ آیا خود به خود از بین می رود؟

آیا می توان مجدداً لایه باند شده را برداشت؟

این امکان وجود دارد، زیرا دندان ها تراشیده نمی شوند. دندان ها هیچ آسیبی نمی بینند، و درمان های بعدی نیاز نیستند. پس از یم پولیش دقیق، دندان ها درست مانند قبل از قرار گرفت کامپوزیت باندینگ روی آنها به نظر خواهند رسید.

بعلاوه، در صورت تمایل، در صورت امکان انجام دیگر روش های درمان (ونیرهای سرامیکی، روکش ها، ارتودنسی، و غیره) این درمان ها در آینده قابل انجام هستند.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code