چرا نخ دندان کشیدن بسیار مهم است؟

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا هر بار که برای چکاپ به دندانپزشک مراجعه می کنید از شما در مورد عادات نخ دندان کشیدن سؤال می پرسد؟ دلیل آن این است که آنها می دانند نخ دندان کشیدن یک بخش ضروری سلامت دهان است. اگر می خواهید لبخند خود را زیبا حفظ کنید این پنج دلیل مهم بودن نخ دندان کشیدن را مطالعه کنید.

گیر کردن غذا در فاصله بین دندان ها

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که بعد از صرف غذا چقدر ذرات غذا بین دندان های شما جا خوش می کنند؟ حتی صاحبین رستوران ها هم می دانند که گاهی اوقات غذا بین دندان ها گیر می کند، به همین دلیل است که کنار هر پرس غذا، نخ دندان دسته دار یک بار مصرف پیدا خواهید کرد.

خطری که برای سلامت کلی دهان شما وجود دارد این است که احتمالاً متوجه نمی شوید چقدر ذرات ریز در هر وعده غذایی بین دندان های شما پنهان می شوند. نکته مهم تر اینکه، شما می توانید دندان های خود را مسواک بزنید اما هنوز فضاهای بین دندان های شما کاملاً تمیز نشده باشند. بدتر از همه اینکه، تمیم چیزهایی که بین دندان های شما گیر می کنند می توانند به مرور زمان لبخند شما را تخریب کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کانتورینگ یا تغییر شکل دندان ها با تراش آنها

پنج دلیل برای اهمیت نخ دندان کشیدن

بی شک نخ دندان نکشیدن باعث می شود لبخند شما در معرض خطر قرار بگیرد. استفاده مداوم از نخ دندان به برداشتن و خارج کردن ذرات غذا و پلاک های دندانی کمک می کند که در فضاهای ریز داخل دهان پنهان شده اند و به سختی قابل مشاهده هستند. گرچه محققان هنوز در حال بررسی نقشی هستند که نخ دندان کشیدن می تواند در سلامت کلی دندان ها ایفا کند، اما مزایای واضحی برای آن وجود دارد.

ظاهر لبخند را بهبود می دهد

آیا می خواهید لبخند جذاب خود را سال ها حفظ کنید؟ نخ دندان کشیدن منظم راهی فوق العاده برای بهبود درخشش کلی دندان های شماست. لبخند درخشان خود را با ظاهر سالم لثه ها ترکیب کنید، و این دستور داشتن لبخندی است که قدرت ماندگار شدن واقعی دارد.

پیشگیری پوسیدگی دندان نخ دندان کشیدن

پیشگیری پوسیدگی دندان نخ دندان کشیدن

از بیماری لثه پیشگیری می کند.

بر اساس آکادمی پریودنتیست های آمریکا، پلاک های روی دندان ها می توانند منجر به بروز بیماری لثه شوند. تحقیقات حاکی از این هستند که باکتری هایی که درون پلاک های دندانی وجود دارند موجب ایجاد واکنش های التهابی می شوند که در بیماری لثه نقش دارند. نخ دندان کشیدن به شما کمک می کند تا از بروز مشکلات زیر پیشگیری کنید:

  • خونریزی لثه
  • تحلیل لثه ها
  • از دست رفتن دندان ها و استخوان

احتمال بروز بیماری های قلبی را کاهش می دهد

یکی از خطرات موذیانه بیماری لثه این است که به نظر می رسد در پیشرفت بیماری های قلبی نقش دارد. تحقیقات اخیر نشان می دهند که اگر بیماری لثه داشته باشید، 20 درصد بیشتر در معرض ابتلا به بیماری ها قلبی عروقی هستید. یک نظریه این است که بیماری لثه باعث تنگی عروق می شود و منجر به بروز بیماری های قلبی عروقی می شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مینی ایمپلنت های دندانی یا ایمپلنت های کوچک

پوسیدگی بین دندان ها را متوقف می کند

کیست که از صدای دریل دندانپزشکی نترسد؟ دندانپزشکان می دانند که نخ دندان کشیدن گامی حیاتی در پرهیز از بروز پوسیدگی های دندانی است. گیر کردن یک ذره آبنبات چسبناک بین دو دندان ظرف دو روز می تواند موجب تشکیل پلاکی شود که باعث پوسیدگی دندان ها می شود. با یک بار نخ دندان کشیدن در طول روز، از شنیدن صدای دریل در امان خواهید بود.

بوی دهان شما را تازه خواهد کرد.

شما هم می دانید که دهانی پر از نفس تازه و بوی خوب چگونه باعث می شود برای رفتن به استقبال دنیا آماده باشید؟ با نخ دندان کشیدن و خارج کردن ذرات غذایی که بین دندان های شما گیر کرده اند و می توانند واقعاً موجب بروز بوی بد شوند، می توانید به اعتماد به نفس خود بیفزایید. این صحت دارد؛ مراقبت با دقت از دهان به شما دهانی با بوی خوب خواهد داد.

با این حال، حتماً شما هم متوجه تنوع زیاد نخ دندان های موجود در بازار شده اید. مزیت فوق العاده ای که داشتن حق انتخاب از بین این همه محصول دارد این است که باعث می شود دوست داشته باشید هر روز از آن استفاده کنید.

مراقبت کامل از لبخند شما

البته، نخ دندان کشیدن به تنهایی برای حفظ ظاهر و سلامت لبخند کفایت نمی کند. اگر می خواهید در دراز مدت از دندان های خود محافظت کنید، لازم است مراقبت های روتین کاملی برای دندان های خود داشته باشید.

لازم نیست یک عالمه ابزار گران قیمت خریداری کنید تا لثه ها و دندان های خود را سالم نگهدارید. در عوض مرتب از آنها مراقبت کنید تا مطمئن شوید لبخند شما تمام عمر با شما باقی خواهد ماند.

پیشگیری پوسیدگی دندان نخ دندان کشیدن

پیشگیری پوسیدگی دندان نخ دندان کشیدن

مسواک

پایه و اساس هر برنامه ای برای پاکسازی دندان ها مسواک زدن مؤثر است. آیا می دانید که بسیاری از افراد به اندازه کافی برای پاکسازی کامل دندان های خود زمان نمی گذارند؟ متخصصان معتقد هستند که باید حداقل دو مرتبه در طول روز و هر بار دو دقیقه مسواک بزنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  دندان درنیاوردن مادرزادی کودک

نخ دندان

مطالعات اخیر توصیه می کنند حداقل یک مرتبه در طول روز قبل از مسواک زدن نخ دندان بکشید. اگر از بریس های ارتودنتیک استفاده می کنید اهمیت انجام آن چند برابر می شود، گرچه کاری نسبتاً چالش برانگیز است.

دهانشویه

به فکر افزودن یک دهانشویه به کارهای روتین پاکسازی دهان خود باشید. به خاطر داشته باشید که شستشوی دهان با دهانشویه جای نخ دندان کشیدن را نمی گیرد.

دندانپزشک

فراموش نکنید هر شش ماه یک مرتبه برای چکاپ به دندانپزشک مراجعه کنید. این کار کمک می کند مشکلات خیلی جزئی دندان ها خیلی زود شناسایی و درمان شوند قبل از آنکه به مشکلی بزرگ تبدیل شوند.

رژیم غذایی سالم

انجمن دندانپزشکان آمریکا روی نقش حیاتی داشتن رژیم غذایی مغذی در حفظ سلامت دندان ها و لثه ها تأکید دارد. به طور کلی، باید مقادیر زیادی آب بنوشید و انواع غذاهای سالم بخورید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code