مزایای سفید کردن دندان ها توسط دندانپزشک

سفید کردن دندان ها درمان بسیار محبوب و شناخته شده ای است و این شهرت و محبوبیت یک دلیل خوب دارد- لبخند شما اغلب نخستین چیزی است که در برخورد با افراد آنها به آن توجه می کنند. داشتن دندان های سفید مرواریدی و لبخندی فوق العاده می تواند واقعاً اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و به شما کمک کند تأثیر اولیه فوق العاده ای داشته باشید.

چرا لازم است دندان های خود را سفید کنیم؟

حفظ دندان های سفید همیشه آسان نیست. غذاها، نوشیدنی ها، افزایش سن، داروها، انتخاب های سبک زندگی و حتی ژنتیک می توانند مانع همیشه سفیدی و روشن به نظر رسیدن دندان های شما شوند. برای درک اینکه چرا ممکن است به سفید کردن دندان ها نیاز داشته باشید، در وهله اول، درک اینکه چگونه دندان ها کدر و زرد رنگ می شوند مفید است.

مینای دندان یک لایه محافظ متشکل از کلسیم است، ماده معدنی که به نظر می رسد به رنگ سفید باشد. به مرور زمان، مینای دندان ها ممکن است دچار فرسایش شود و لایه زرد رنگ عاج زیر آن آشکار شود. برخی خوراکی ها و نوشیدنی ها، مانند مرکبات و نوشابه ها نیز می توانند باعث فرسایش مینای دندان ها شوند.

سایر خوراکی ها و نوشیدنی ها مانند سس های بر پایه گوجه فرنگی، قهوه و چای می توانند دندان های شما را لکه دار کنند. مینای دندان بسیار متخلخل است، به این معنا که دارای حفره های ریزی است که امکان نفوذ مواد لکه کننده به داخل مینای دندان را فراهم می کنند. حذف این مواد از منافذ ممکن است دشوار باشد؛ و اگر در جای خود باقی بمانند، می توانند منجر به ایجاد لکه های سرسخت روی دندان های شما شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آرتریت روماتوئید و بیماری لثه

سفیدی دندان های شما ممکن است ژنتیکی باشد، که از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود. مینای ضخیم تر و سفیدتر می تواند در خانواده ها منتقل شود؛ دندان های زرد نیز می توانند در خانواده ها منتقل شوند. در حالی که نمی توانید سابقه خانوادگی زردی دندان های خود را تغییر دهید، می توانید سفیدی کلی دندان های خود را تغییر دهید.

استفاده از تنباکو می تواند باعث ایجاد لکه های سرسخت روی دندان های شما شود. تنباکو حاوی دو ماده است که می توانند باعث ایجاد لک روی دندان های شما شوند: تار و نیکوتین. تار ماده ای است که به صورت طبیعی تیره رنگ و صمغی است که به دندان می چسبد. نیکوتین بی رنگ است، اما هنگامی که با هوا ترکیب می شود، به ماده ای زرد رنگ و ماده ای تبدیل می شود که باعث ایجاد لکه سطحی می شود. پاک کردن لکه های نیکوتین بدون سفید کردن تخصصی دندان ها می تواند دشوار باشد.

برخی از داروهای خاص می توانند باعث بروز عوارض جانبی، از جمله تیره شدن دندان ها شوند. این داروها می توانند شامل آنتی هیستامین ها، داروهای ضد روان پریشی و داروهای فشار خون بالا باشند. مصرف داروهای تجویزی برای سلامت عمومی شما ضروری است، بنابراین هرگز نباید مصرف داروهای تجویز شده را صرفاً به دلیل تغییر رنگ دندان های خود قطع کنید. سفید کردن تخصصی دندان ها می تواند به شما کمک کند تا در حین مصرف داروهای مورد نیاز برای سلامتی، لبخندی سفیدتر و درخشان تر داشته باشید.

دندان های شما به هر دلیلی هم که زندگی لکه دار شده باشند (مانند بالا رفتن سن، ژنتیک، داروها، غذا یا انتخاب سبک)، سفید کردن دندان ها می تواند دندان های شما را سفیدترین و درخشان ترین کند.

نحوه عملکرد سفید کردن دندان ها

در حالی که محصولات بی شماری برای سفید کردن دندان ها موجود هستند، همگی از مواد اولیه یکسانی استفاده می کنند: پراکسیدها، مانند هیدروژن پراکسید و کاربامید پراکسید.

پراکسیدها حاوی مولکول های اکسیژن بسیار فرار هستند که وقتی با سطح دندان های شما تماس پیدا می کنند، با شکستن پیوندهای شیمیایی که لکه ها را روی مینای دندان نگه می دارند، واکنش نشان می دهند. این عمل لکه های سخت را “سفید می کند” تا ظاهر دندان های شما را سفید کند.

مزایای آفیس بلیچینگ

مزایای آفیس بلیچینگ

مزایای سفید کردن تخصصی دندان ها

سفید کردن دندان ها راهی سریع، آسان و بدون درد برای به دست آوردن لبخندی است که می خواهید. در حالی که ده ها محصول سفیدکننده دندان در قفسه های داروخانه محلی شما قرار گرفته اند، هیچ کدام نمی توانند از نتایجی که می توانید از سفید کننده های دارای درجه تخصصی دریافت می کنید فراتر بروند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چه تفاوتی بین اینله و آنله وجود دارد؟

یک لبخند روشن تر

متخصصان دندانپزشکی می توانند از مواد سفید کننده قوی تری استفاده کنند که بهتر از محصولات بدون نسخه لکه ها را فوراً از بین می برند. آنها همچنین می توانند قدرت عوامل سفید کننده خود را تنظیم کنند تا بدون آسیب رساندن به مینای دندان، سفیدی بهینه را ارائه دهند.

نتایج سریع

درمان های داروخانه ای معمولاً چندین روز یا چند هفته طول می کشند تا دندان های شما را به میزان قابل توجهی سفید کنند. گاهی اوقات اثرات سفید کنندگی ممکن است آنقدر طول بکشند که به سختی متوجه آنها شوید. شما در مطب دندانپزشک خود در حدود یک ساعت می توانید دندان های خود را به صورت قابل توجهی درآورید.

سلامت بهتر دهان و دندان ها

قبل از شروع فرایند سفید کردن دندان ها، متخصص دندانپزشک شما ابتدا دهان شما را معاینه خواهد کرد تا مطمئن شود که درمان باعث بدتر شدن یک مشکل دندانی مانند پر شدگی ناموفق یا از بین رفتن پوشش محافظ روی ریشه دندان نخواهد شد. کیت های بدون نسخه سفید کننده دندان این مزیت را ندارند.

تکنولوژی پیشرفته سفید کردن دندان

تکنولوژی سفید کردن دندان به سرعت در حال پیشرفت است. در روش های اولیه سفید کردن دندان از نورهای داغ و ناراحت کننده برای فعال کردن مواد سفید کننده استفاده می شد. امروزه برای سفید کردن دندان ها از ژل پراکسید هیدروژن قدرتمند 40% استفاده می شود که از نظر شیمیایی فعال می شود، بنابراین به نور نیاز ندارد.

مزایای آفیس بلیچینگ

مزایای آفیس بلیچینگ

ارائه بهترین نتایج در منزل

اکنون می توانید سفید کردن تخصصی دندان ها را در منزل انجام دهید! در واقع، دندانپزشکان می توانند به شما در انجام این کار در خانه به شما کمک کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کلسیم و ویتامین های D و K = موفقیت کاشت ایمپلنت

ارائه نتایج یکنواخت

محصولات سفید کننده برخی از انواع ترمیم های دندانپزشکی مانند روکش دندان و ایمپلنت ها را سفید نخواهند کرد. به این معنی که دندان های طبیعی شما سفیدتر خواهند شد اما روکش دندان شما سفیدتر نخواهد شد، بنابراین ترمیم دندان شما تیره تر از دندان های طبیعی شما به نظر خواهد رسید.

شخصی سازی

دندانپزشک شما می تواند دندان های شما را چندین درجه روشن تر کند تا سطح سفیدی دقیق مورد نظر شما را به شما بدهد. محصولات بدون نسخه یک رویکرد یکسان برای سفید کردن دندان ها دارند.

نتایج طولانی مدت

محصولات سفید کننده ای که متخصصان دندانپزشکی استفاده می کنند حاوی مواد سفید کننده قوی تری هستند که نتایج طولانی مدت ایجاد می کنند.

مزایای آفیس بلیچینگ

مزایای آفیس بلیچینگ

درمان ایمن تر

کیت های بلیچینگ دندانی که از فروشگاه خریداری می کنید ممکن است لثه های شما را تحریک کرده و حساسیت دندان را افزایش دهند. هنگامی که تحت فرایند سفید کردن تخصصی دندان ها قرار می گیرید، متخصصان دندانپزشکی روند سفید کردن دندان ها را به دقت کنترل می کنند تا از دهان شما در برابر آسیب محافظت کنند. آنها همچنین می توانند درمان شما را به گونه ای تنظیم کنند که بهترین نتایج را بدون آسیب رساندن به دندان های شما به دست آورند.

نکات شخصی برای حفظ سفیدی دندان های خود

تیم دندانپزشکان ما می توانند نکات و راهکارهای شخصی را برای حفظ دندان های خود به سفیدترین و درخشان ترین حالت ممکن به شما ارائه دهند. نکات ممکن است شامل شستشوی دهان بعد از خوردن یا نوشیدن، اجتناب از استعمال دخانیات یا استفاده از دخانیات دیگر، نوشیدن مقدار زیاد آب در طول روز، پرهیز از خوراکی ها و نوشیدنی هایی که به ایجاد لکه معروف هستند، و استفاده از نی هنگام نوشیدن نوشیدنی های اسیدی باشند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای سفید کردن تخصصی دندان ها، با دندانپزشک خود مشورت کنید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code