قابل مشاهده بودن ایمپلنت دندانی از زیر لثه

آیا نگران قابل مشاهده بودن ایمپلنت دندانی از زیر لثه خود هستید؟ شما نباید بتوانید فلز ایمپلنت خود را از زیر لثه یا بالای خط لثه خود ببینید.

اگر می توانید، ممکن است به این معنا باشد که شما عفونت دارید یا بیماری لثه بسیار شدیدی دارید. در هر صورت، باید هر چه سریع تر با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا مشکل را درمان کنید، قبل از آنکه به چیزی بدتری مانند شکست ایمپلنت تبدیل شود.

در این مقاله، در مورد نمایان شدن ایمپلنت های دندانی از زیر لثه، و راهکارهای درمان آن در صورت بروز آن صحبت خواهیم کرد.

روند بهبود ایمپلنت های دندانی و رشد لثه

هنگامی که ایمپلنت های دندانی خود را قرار دادید، دهان شما شروع به بهبودی خواهد کرد. کاشت ایمپلنت معمولاً مراحل مختلفی دارد:

  • قرار دادن ایمپلنت واقعی: پست درون فک شما قرار می گیرد. در طول فرآیند بهبود، استخوان با ایمپلنت جوش خواهد خورد و در اطراف آن رشد خواهد کرد.
  • قرار دادن اباتمنت: این می تواند همزمان با کاشت ایمپلنت های دندانی رخ دهد، اما در برخی موارد یک فرایند جداگانه نیاز است، که در این صورت چند هفته طول می کشد تا بافت لثه اطراف اباتمنت بهبود یابد.
  • قرار دادن روکش: هنگامی که لثه ها در اطراف اباتمنت بهبود یافتند، روکش دندانی قرار می گیرد.

پس از کاشت ایمپلنت، لثه های شما در اطراف آن رشد خواهند کرد و ثبات ایجاد می کنند، اما در طول این روند، دندانپزشک شما باید اطمینان حاصل کند که لثه ها به طور کامل ایمپلنت را نمی پوشانند. سپس هنگامی که اباتمنت قرار داده می شود، لثه های شما نیز در اطراف آن رشد خواهند کرد.

لثه ها در اطراف اباتمنت بهبود می یابند و به محض قرار دادن روکش دندانی، اطراف آن نیز رشد خواهند کرد. در حالت ایده آل، فرایند کاشت ایمپلنت های دندانی شما شامل نوعی کانتور کردن لثه در انتها می شود، به طوری که لثه های شما تا حد امکان در اطراف دندان طبیعی قرار گیرند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  استفاده از نی بعد از کشیدن دندان!

در برخی موارد، می توانید ایمپلنت های دندانی یک روزه را دریافت کنید، که زمان بهبودی مورد نیاز لثه ها را کاهش می دهد.

چرا ایمپلنت های دندانی از زیر لثه قابل مشاهده می شوند؟

با گذشت زمان، ممکن است شروع به مشاهده ایمپلنت های دندانی خود از زیر لثه های خود کنید. این می تواند ناشی از مسائل مختلفی باشد- تحلیل لثه، نازک شدن لثه ها، یا پری ایمپلنتایتیس. حالا بیایید نگاهی دقیق تر به آنها بیندازیم.

پری ایمپلنتاینیس

این عفونتی است که در اطراف ایمپلنت های دندانی اتفاق می افتد. این عفونت می تواند باعث ملتهب شدن لثه ها شود و همچنین می تواند باعث کاهش تراکم استخوان اطراف ایمپلنت شود. این عفونت اگر در مراحل اولیه درمان نشود، ممکن است لازم باشد کل ایمپلنت برداشته شود، و ممکن است برای کاشت ایمپلنت دندانی خیلی دیر شده باشد.

پری ایمپلنتایتیس ممکن است در نتیجه عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یا سیگار کشیدن ایجاد شود. برای اجتناب از آن، مهم است که با دندانپزشک خود در مورد یک طرح دیگر برای نگهداری سلامت دهان خود در دراز مدت برای ایمپلنت های دندانی جدید خود صحبت کنید.

در صورت ابتلا به این عفونت ممکن است علائم زیر را تجربه کنید:

  • خونریزی و چرک
  • تب
  • لثه های متورم و قرمز
  • درد ضربان دار
  • مشکل در جویدن
  • بوی بد دهان
  • ایمپلنت هایی که احساس شل شدن دارند

در صورت تجربه کردن هر یک از این موارد، حتماً فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

قابل مشاهده بودن ایمپلنت دندانی از زیر لثه

قابل مشاهده بودن ایمپلنت دندانی از زیر لثه

تحلیل لثه

تحلیل لثه درست همانطور که می تواند با دندان های معمولی اتفاق بیفتد، با ایمپلنت های دندانی شما نیز ممکن است اتفاق بیفتد. در حالی که تحلیل رفتن لثه هرگز ظاهر خوبی ندارد، اما هنگام کاشت ایمپلنت های دندانی می تواند آزار دهنده تر باشد، زیرا لثه های شما ریشه های طبیعی دندان ها را نشان نمی دهند، بلکه پست های فلزی ایمپلنت ها را نشان می دهند.

علاوه بر جنبه های منفی زیبایی لثه، اثرات سلامتی می توانند بسیار بدتر باشند. تحلیل لثه می تواند حتی منجر به شکست ایمپلنت شود، که در این صورت ممکن است برداشتن ایمپلنت نیاز باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تحلیل رفتن لثه بین دندان ها و ایجاد مثلث سیاه

به دلیل هر یک از موارد زیر، ممکن است با ایمپلنت تحلیل لثه را تجربه کنید:

  • بهداشت ضعیف دهان
  • سیگار کشیدن
  • دندان قروچه
  • مال اکلوژن
  • مشکلات هورمونی
  • مسواک زدن خیلی خشن

جلوگیری از تحلیل لثه با ایمپلنتهای  دندانی

برخی از کارهایی که می توانید برای جلوگیری از نمایان شدن پیچ ایمپلنت دندانی از زیر لثه ها انجام دهید، عبارتند از درمان دندان قروچه با استفاده از محافظ دندان شبانه سفارشی، رعایت بهداشت دهان و دندان بهتر و ترک سیگار.

لثه های نازک

اگر لثه های شما آنقدر نازک باشند که بتوانید پست ایمپلنت خود را از زیر آنها ببینید، احتمالاً این نشانه وجود لثه های ناسالم است. با دندانپزشک خود تماس بگیرید تا بدانید برای رفع مشکل چه کاری باید انجام دهید.

راه حل هایی برای نمایان شدن ایمپلنت دندانی از زیر لثه

خوشبختانه راه حل های مختلفی برای رفع قابل مشاهده بودن فلز ایمپلنت دندانی از زیر لثه وجود دارد و اگر به موقع اجرا شود، می تواند در جلوگیری از شکست ایمپلنت و سایر مشکلات سلامت دهان به شما کمک کند. بیایید به برخی از متداول ترین روش ها نگاهی بیندازیم:

پیوند لثه

پیوند لثه زمانی است که لثه از قسمت دیگری از دهان شما گرفته می شود و به محلی که لثه ها در حال تحلیل رفتن هستند متصل می شود. لثه جدید قسمت هایی از ایمپلنت های شما که در معرض دید قرار گرفته اند، را می پوشاند.

تعویض تاج

گاهی اوقات با تغییر شکل لثه ها در طول سال ها، روکش ایمپلنت شما دیگر مناسب نیست. در این صورت، دندانپزشک شما ممکن است توصیه کند که یک روکش جدید تهیه کنید که بلندتر باشد تا با خط لثه طبیعی شما مطابقت داشته باشد.

کاشت مجدد ایمپلنت

در بدترین موارد، ممکن است لازم باشد کل فرایند کاشت ایمپلنت دندانی را دوباره انجام دهید. این فقط در موارد شدید تحلیل لثه یا پری ایمپلنتایتیس ضروری است. دندانپزشک شما ممکن است مینی ایمپلنت های دندانی را نیز توصیه کند.

قابل مشاهده بودن ایمپلنت دندانی از زیر لثه

قابل مشاهده بودن ایمپلنت دندانی از زیر لثه

نتیجه گیری

اگر متوجه شدید که ایمپلنت دندانی شما را از زیر لثه ها قابل مشاهده است، یا لثه اطراف ایمپلنت ها در حال تحلیل رفتن است، این نه تنها ظاهری ناخوشایند دارد، بلکه نشان دهنده این است که مشکلی در لثه ها، روکش یا ایمپلنت دندانی بوجود آمده است.

یکی از شایع ترین دلایلی که ممکن است ایمپلنت را از زیر لثه های خود ببینید، تحلیل رفتن لثه است. اگر لثه های شما به حدی تحلیل بروند که ایمپلنت های شما قابل مشاهده باشند، باید در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی شود، در غیر این صورت ممکن است منجر به شکست ایمپلنت دندانی شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  خطرات بریس های دندانی

یکی دیگر از دلایل قابل مشاهده شدن ایمپلنت از زیر لثه، ممکن است عفونتی به نام پری ایمپلنتایتیس باشد. برای جلوگیری از شکست ایمپلنت شما و همچنین عدم نیاز به انجام مجدد فرآیند کاشت آن به طور کامل، باید به سرعت به این وضعیت رسیدگی شود.

با رعایت بهداشت صحیح و مناسب دهان و دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک می توان از بسیاری از مشکلات لثه جلوگیری کرد. اگر متوجه مشکلی در ایمپلنت ها یا لثه های خود شدید، بلافاصله با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

پرسش های متداول در مورد مشاهده ایمپلنت از زیر لثه

آیا ایمپلنت های دندانی باید از زیر لثه قابل مشاهده باشند؟

ایمپلنت های دندانی نباید از زیر لثه قابل مشاهده باشند. در این صورت، ناخوشایند خواهد بود و معمولاً نشان دهنده مشکلات دیگری مانند بیماری لثه یا عفونت مربوط به ایمپلنت های دندانی شما است.

آیا قرار است ایمپلنت دندانی من در معرض دید قرار گیرد؟

خیر، ایمپلنت دندانی شما قرار نیست در معرض دید قرار بگیرد. این نشانه آن است که خط لثه شما به حدی تحلیل رفته است که پست ایمپلنت نمایان شده است. تحلیل رفتن لثه می تواند منجر به شکست ایمپلنت شود.

لثه ها در اطراف ایمپلنت های دندانی چگونه رشد می کنند؟

به عنوان بخشی از روند بهبود، لثه ها در اطراف ایمپلنت ها رشد می کنند. هنگامی که پست ایمپلنت قرار داده می شود، لثه های شما شروع به رشد در اطراف آن خواهند کرد و به تثبیت ایمپلنت کمک خواهد کرد.

در این مرحله، مهم است که دندانپزشک شما روند بهبود را زیر نظر داشته باشد تا مطمئن شود که لثه ها به طور کامل ایمپلنت را نمی پوشانند. درست مانند دندان های معمولی، لثه های شما در اطراف اباتمنت و در امتداد خط روکش ایمپلنت شما نیز بهبود می یابند و رشد می کنند.

در پایان فرایند شما، ممکن است یک درمان کانتورینگ لثه برای شما انجام شود تا این اطمینان حاصل شود که طبیعی ترین ظاهر ممکن ایجاد خواهد شد.

تحلیل رفتگی لثه از روی ایمپلنت چگونه اصلاح می شود؟

راه های مختلفی برای اصلاح تحلیل رفتن لثه ها از روی ایمپلنت های دندانی وجود دارد. یکی از متداول ترین راه ها، پاک کردن پاکت لثه و پیوند لثه خواهد بود. یک روکش جدید نیز ممکن است نیاز باشد.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code