کاشت ایمپلنت های دندانی برای دو دندان از دست رفته

شاید از خود بپرسید که آیا می توانید از یک ایمپلنت دندانی برای دو دندان از دست رفته استفاده کنید؟ گرچه ایمپلنت های دندانی معمولاً برای جایگزینی یک دندان استفاده می شوند، اما در دندانپزشکی مواردی نیز وجود دارند که از ایمپلنت ها برای جایگزینی چندین دندان استفاده می شود.

راه حل های مدرن امروزی شامل بریج های کنتی لور، بریج های بر پایه ایمپلنت های دندانی، و پروتزهای پارسیل بر پایه ایمپلنت های دندانی هستند.

در این مقاله، در مورد موارد زیر به بحث خواهیم پرداخت:

  • دلایل استفاده از چندین ایمپلنت دندانی
  • آیا می توان از 1 ایمپلنت دندان برای 2 دندان از دست رفته استفاده کرد؟
  • یک ایمپلنت می تواند چند دندان را پشتیبانی کند؟
  • چه تعداد ایمپلنت دندان می توانید داشته باشید؟

امیدواریم این مقاله شما را در مسیر درست راهنمایی کند. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که هر مورد جداگانه، متفاوت است، و شما باید به دنبال مشاوره تخصصی دندانپزشکی باشید.

ایمپلنت چند دندانی چیست؟

به منظور جایگزینی یک یا چند دندان از دست رفته، یک پایه فلزی کوچک به نام ایمپلنت چند دندانی با جراحی داخل استخوان فک قرار داده می شود. ایمپلنت ممکن است یک دندان، بریج، پروتز یا بخشی از دندان مصنوعی را پشتیبانی کند، و درست مانند دندان های طبیعی شما عمل خواهد کرد.

اگر تعدادی یا تمام دندان های خود را در نتیجه تصادف، بیماری پریودنتال، حفره های درمان نشده یا بیماری لثه از دست داده اید، این می تواند راه حل خوبی برای شما باشد. ایمپلنت های چند دندانی ممکن است برای جایگزینی چندین دندان از دست رفته استفاده شوند.

 ایمپلنت دندانی دو دندان از دست رفته

ایمپلنت دندانی دو دندان از دست رفته

چه زمانی می توانیم از 1 ایمپلنت برای 2 یا چند دندان از دست رفته استفاده کنیم؟

استفاده از ایمپلنت های چند دندانی در موارد زیر توصیه می شود:

  • چند دندان ممکن است توسط تنها یک ایمپلنت اضافی پشتیبانی شوند.
  • برای رسیدن به نتیجه مطلوب، ایمپلنت های زیادی نیاز هستند.
  • استفاده از چندین ایمپلنت، دلایل زیبایی دارد.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  بیماری لثه در کودکان

مزایای استفاده از ایمپلنت چند دندانی

چه زمانی استفاده از 1 ایمپلنت برای 2 دندان توصیه می شود؟ و مزایای کاشت ایمپلنت های چند دندانی چیست؟

  • چندین دندان ممکن است به طور همزمان در چندین نقطه جایگزین شوند.
  • با چندین ایمپلنت دندانی، جایگزینی تعداد بیشتری دندان با ظاهری زیباتر امکان پذیر است.
  • گزینه ایمپلنت های چند دندانی برای دستیابی به نتیجه مطلوب به طور همزمان، به صرفه جویی در زمان و هزینه کمک می کند.

شماره 1- صرفه جویی در هزینه و زمان

ممکن است چندین ایمپلنت در یک درمان ترکیب شوند و همزمان در زمان و هزینه بیمار صرفه جویی شود. برای افرادی که می خواهند همه دندان های خود را بلافاصله پس از کشیدن دندان جایگزین کنند بسیار مناسب است. قرار دادن 3 تا 5 ایمپلنت مقرون به صرفه است زیرا میانگین هزینه تقریباً برابر با تنها یک ایمپلنت است.

شماره 2- اگر استخوان های شما نتوانند ایمپلنت های تکی را پشتیبانی کنند، ممکن است گزینه خوبی باشد.

با قرار دادن ایمپلنت در استخوان فک، استخوان فک شما استحکام خود را حفظ خواهد کرد. از دست دادن دندان ها ممکن است باعث از دست دادن مقدار قابل توجهی از استخوان شما شود، اما با استفاده از ایمپلنت ها، می توانید تراکم استخوان خود را در جایی که باید باشد حفظ کرد و از نیاز به پیوند استخوان اجتناب کرد. با این حال، بیمارانی که استخوان فک آنها در حال حاضر برای حفظ ایمپلنت های تکی ضعیف است، ممکن است استفاده از یک ایمپلنت برای دو دندان یا ایمپلنت های چند دندانی برای آنها یک راه حل مناسب باشد.

شماره 3- سلامت خوب دندان ها

چند ایمپلنت دندانی شما را قادر می سازند تا وعده های غذایی خود را به درستی مصرف کنید و سلامت دهان خود را بدون نگرانی در مورد آسیب یا صدمه ناشی از از دست دادن دندان حفظ کنید. آنها عملکردی درست شبیه دندان های طبیعی دارند.

شماره 4- ظاهری زیباتر

هنگام استفاده از ایمپلنت ها روی دندان های جلو، باید مطمئن شوید که ایمپلنت ها از داخل لثه ها قابل مشاهده نیستند. این می تواند دلیل دیگری برای استفاده از 1 ایمپلنت دندانی برای 2 دندان باشد.

 ایمپلنت دندانی دو دندان از دست رفته

ایمپلنت دندانی دو دندان از دست رفته

بهترین گزینه های ایمپلنت های چند دندانی

بسته به وضعیت لثه و استخوان فک بیمار، گاهی اوقات ممکن است دو دندان مجاور توسط یک ایمپلنت تکی نگه داشته شوند. ایمپلنت های چند دندانی بیشتر برای محکم نگهداشتن بریج های ثابت یا پروتزهای پارسیل متحرک استفاده می شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ارتباط بین بیماری لثه و بیماری قلبی

بریج کنتی لور

گاهی اوقات اگر بیمار بخواهد برای دو دندان جایگزین قرار دهد، استفاده از یک ایمپلنت برای دندان دومی که درست در کنار آن قرار گرفته است، امکان پذیر است. اگر دندان ها در کنار یکدیگر نباشند باید از دو ایمپلنت استفاده شود.

بریج های بر پایه ایمپلنت های دندانی

چندین دندان روی یک قوس دندانی ممکن است با یک بریج تحت حمایت ایمپلنت جایگزین شوند. برای حمایت از بریج در طول این فرایند، ممکن است ایمپلنت چند دندانی قرار داده شوند. چندین مزیت بریج های بر پایه ایمپلنت نسبت به بریج های استاندارد ثابت عبارتند از:

  • با حساسیت کمتر لثه، بسیاری از بیماران آنها را پایدارتر، راحت تر و قابل اعتمادتر می دانند.
  • آنها ممکن است توسط بیمارانی استفاده شوند که استخوان فک آنها به اندازه کافی برای حمایت از ایمپلنت های تکی برای هر دندان از دست رفته قوی نیست.
  • بریج هایی که حمایت ایمپلنت های دندانی هستند، عملکرد و زیبایی را برای مدت زمان طولانی تری حفظ می کنند زیرا تخریب کمتری رخ می دهد.
  • بریج های تحت حمایت ایمپلنت، نیاز نیست برای خوابیدن یا تمیز کردن برداشته شوند.
  • چسب زدن لازم نیست.

پروتزهای پارسیل بر پایه ایمپلنت های دندانی

پروتزهای پارسیل که تحت حمایت ایمپلنت های دندانی قرار دارند، مانند عملکرد بریج های دندانی، به جای ثابت بودن، قابل جدا شدن هستند. برای افرادی که قصد ایجاد تغییر از پروتزهای پارسیل استاندارد را دارند، ممکن است پروتزهای پارسیل تحت حمایت ایمپلنت نسبت به بریج دائمی تغییر ساده تری باشند.

توانایی برداشتن پروتزهای پارسیل، از آن در برابر آسیب های احتمالی محافظت می کند، و باعث می شود جایگزین خوبی برای افرادی باشد که به دندان قروچه شبانه دچار هستند. از آنجا که قطعات را می توان از دهان خارج و تمیز کرد، آنها راه حل های کارآمدی برای ایمپلنت های چند دندانی برای افرادی هستند که در تمیز کردن و نخ دندان کشیدن دندان های خود مشکل دارند.

 ایمپلنت دندانی دو دندان از دست رفته

ایمپلنت دندانی دو دندان از دست رفته

نتیجه گیری

در برخی موارد می توان از 1 ایمپلنت دندان برای 2 دندان استفاده کرد. این تکنیک معمولاً در ناحیه جلوی دهان استفاده می شود. این به دلیل عرض کمتر آن قسمت و این واقعیت است که آنها نسبت به دندان های مولر در عقب دهان معمولاً تحت نیروی کمتری قرار می گیرند. با این حال، از آنجا که انجام این کار باعث می شود دو دندان مجزا چسبیده به هم به نظر برسند، یکی از موانع کلیدی هنگام جایگزینی دو دندان مجاور است که توسط یک ایمپلنت دندانی پشتیبانی می شوند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  علت تیره شدن رنگ لثه ها

ایمپلنت 2 دندانی یا بریج های دندانی، یک روش متداول در دندانپزشکی است، و مزایای زیادی برای بیمار به همراه دارد.

به بیان ساده تر، ممکن است 2 دندان روی یک ایمپلنت دندانی پیچ شوند. اما تنها زمانی از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر به نظر می رسد که ساختار لثه ها به گونه ای باشد که پیش بینی شود دو دندان مجزا را احاطه کند. تغییر شکل لثه، یک فرایند بسیار تخصصی و پیچیده، تنها راه انجام این کار است.

مشکل هر بیمار تقریباً همیشه از راه دندانپزشکی مدرن قابل حل است. با این حال، مشاوره با یک متخصص کاشت ایمپلنت دندان ضروری است.

پرسش های متداول

هزینه 1 ایمپلنت دندانی برای 2 دندان چقدر است؟

هزینه ایمپلنت های تکی دندانی بین 1500 تا 6000 دلار است. اگر گزینه 1 ایمپلنت دندانی برای 2 دندان را انتخاب کنید، ممکن است بتوانید در مقایسه با هزینه دو ایمپلنت تکی در هزینه خود صرفه جویی کنید.

یک ایمپلنت می تواند چند دندان را پشتیبانی کند؟

بسته به وضعیت لثه و استخوان فک بیمار، گاهی می توان از یک ایمپلنت برای دو دندان استفاده کرد. با این حال، در برخی موارد، دو ایمپلنت دندانی ممکن است جایگزین پنج دندان از دست رفته شوند.

آیا می توان از 1 ایمپلنت دندانی برای 3 دندان استفاده کرد؟

گاهی اوقات، بسته به لثه و استخوان فک بیمار، کاشت دو دندان امکان پذیر است. اگر به دنبال استفاده از 1 ایمپلنت دندانی برای 3 دندان هستید، بریج های دائمی یا پروتزهای پارسیل متحرک را در نظر بگیرید.

 ایمپلنت دندانی دو دندان از دست رفته

ایمپلنت دندانی دو دندان از دست رفته

چه تعداد ایمپلنت دندانی می توانید داشته باشید؟

پاسخ واقعی این است که برای جایگزینی دندان های از دست رفته، می توانید به تعداد مورد نیاز ایمپلنت دندان داشته باشید. با این حال، هر بیمار نیازهای منحصر به فردی دارد و به قضاوت تخصصی نیاز دارد.

آیا می توانید دو دندان جلو روی یک ایمپلنت داشت؟

داشتن دو دندان جلو روی یک ایمپلنت متداول است. بخش دشوار این است که آنها را به گونه ای قرار داد که طبیعی به نظر برسند و به صورت دو دندان مجزا ظاهر شوند. برای انجام این کار می توان از روش های خاص شکل دادن به لثه استفاده کرد.

هزینه 2 ایمپلنت دندان چقدر است؟

ایمپلنت دندان ممکن است پر هزینه باشد، اما ممکن است بتوانید با جایگزینی دو دندان با یک ایمپلنت دندان، در مقابل دو ایمپلنت دندان، در هزینه خود صرفه جویی کنید.

آیا 1 ایمپلنت می تواند 2 دندان را نگه دارد؟

آری، در برخی موارد، یک ایمپلنت دندان می تواند دو یا چند دندان را نگه دارد. کاشت دو دندان، ایمپلنت چند دندانی یا بریج، از روش های بسیار متداول در کاشت ایمپلنت های دندانی در دندانپزشکی است.

5/5 (1 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code