آیا بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید می توانند ایمپلنت دندانی دریافت کنند؟

زمانی که یک یا چند دندان خود را از دست می دهید، انجام کارهای روزانه مانند غذا خوردن، واضح صحبت کردن و لبخند زدن با اعتماد به نفس می تواند چالش برانگیز باشد. خوشبختانه، اکثر افراد گزینه های مناسبی برای دریافت ایمپلنت های دندانی هستند که یک گزینه ترجیحی برای جایگزینی دندان است. با این حال، شرایط بهداشتی خاصی وجود دارند که باعث نگرانی در مورد این ترمیم می شوند.

اگر آرتریت روماتوئید دارید، ممکن است در مواردی مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دندان های سفید مرواریدی خود دچار مشکل شوید. و متأسفانه، اگر آرتریت شما روی عادات بهداشت دهان و دندان شما تأثیر می گذارد، در معرض خطر بسیار بالاتری برای ایجاد یک مشکل سلامتی هستید که می تواند منجر به از دست دادن دندان شود. در حالی که دندان های از دست رفته را می توان با گزینه های درمانی مانند ایمپلنت های دندانی جایگزین کرد، واجد شرایط بودن شما در واقع می تواند تحت تأثیر شرایطی مانند آرتریت قرار گیرد. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا درباره ارتباط بین آرتریت روماتوئید و ایمپلنت های دندانی، همراه با برخی از کارهایی که می توانید برای آماده شدن برای جراحی انجام دهید، بیشتر بدانید.

چگونه آرتریت روماتوئید شما می تواند روی ایمپلنت دندانی تأثیر بگذارد؟

آرتریت روماتوئید (RA) یک بیماری مزمن است که مشخصه اصلی آن مفاصل متورم و دردناک است – بنابراین ارتباط آن با ایمپلنت های دندانی ممکن است در ابتدا خیلی واضح به نظر نرسد. با این حال، این روشی است که آرتریت بر سلامت دهان شما تأثیر می گذارد که عوارض ایجاد می کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  در صورت شل شدن روکش دندان چه باید کرد؟

موفقیت ایمپلنت های دندانی تا حد زیادی به این بستگی دارد که بیمار بهداشت دهان و دندان عالی را حفظ کند، تا ایمپلنت ها به درستی با استخوان فک جوش بخورند (استئواینتگریشن). اما از آنجا که RA یک بیماری خود ایمنی است، در واقع می تواند باعث شود سیستم ایمنی شما به سلول های سالم داخل دهان حمله کند! این می تواند به طور کامل فرآیند اسئواینتگریشن را متوقف کند؛ نه تنها محل ایمپلنت شما برای بهبودی مشکل خواهد داشت، بلکه در معرض خطر عفونت بسیار بیشتری قرار خواهد داشت.

روش دیگری که RA شما می تواند روی شرایط شما برای دریافت ایمپلنت های دندانی تأثیر بگذارد، تأثیر منفی آن روی تحرک کلی شما است. آرتریت روماتوئید می تواند انواع فعالیت ها را چالش برانگیزتر کند، و این شامل تمیز نگه داشتن لبخند می شود. این وضعیت می تواند نگه داشتن مسواک را دشوار کند، چه برسد به استفاده از مسواک! این می تواند خبر بدی برای سلامت دهان و دندان شما و به نوبه خود، ایمپلنت های دندانی شما باشد – یک دهان که به خوبی تمیز نشده است، تقریباً همیشه منجر به شکست ایمپلنت می شود!

چگونه آرتریت روماتوئید شما می تواند روی ایمپلنت دندانی تأثیر بگذارد؟

چگونه آرتریت روماتوئید شما می تواند روی ایمپلنت دندانی تأثیر بگذارد؟

در دست گرفتن مسواک و انجام حرکات ظریفی که برای تمیز کردن لبخندتان نیاز دارید، ممکن است سخت باشد. نخ دندان کشیدن می تواند حتی چالش برانگیزتر باشد. هنگام کاشت ایمپلنت دندانی، رعایت بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است. به این دلیل که ایمپلنت های دندانی حتی نسبت به دندان های طبیعی در برابر بیماری های لثه آسیب پذیرتر هستند، بنابراین اگر نتوانید به طور کامل مسواک بزنید و نخ دندان بکشید، احتمال ابتلا به عفونت بسیار بیشتر است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کاربرد لیزر در دندانپزشکی

اثرات داروها

شایان ذکر است، دارویی که برای مدیریت آرتریت روماتوئید استفاده می کنید ممکن است روی مناسب بودن وضعیت شما برای دریافت ایمپلنت تأثیر منفی بگذارد. از آنجا که آرتریت روماتوئید یک اختلال خود ایمنی است، اکثر درمان ها شامل سرکوب سیستم ایمنی هستند. این ویژگی علاوه بر ایجاد مشکلاتی در تمیز کردن دندان ها، می تواند خطر عفونت اطراف ایمپلنت ها را نیز افزایش دهد. برخی از داروهایی که برای بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید استفاده می شوند نیز می توانند با سلامت استخوان ها تداخل داشته باشند. این امر می تواند کارکردن ایمپلنت های دندانی را برای بدن شما دشوار کند. استفاده طولانی مدت از این داروها همچنین می تواند تراکم استخوان فک را کاهش دهد و باعث می شود که ایمپلنت دندانی ناپایدار باشد.

نکاتی برای آمادگی شما برای ایمپلنت های دندانی

اگر به آرتریت روماتوئید مبتلا هستید، به طور خودکار از دریافت ایمپلنت های دندانی محروم نمی شوید – اما باید به چند چیز مختلف توجه داشته باشید. البته اولویت دادن به سلامت دهان و دندان بهترین کاری است که می توانید برای آماده سازی خود برای کاشت ایمپلنت دندانی انجام دهید. در اینجا چند نکته برای کمک به شما وجود دارند:

  • دندان های خود (و ایمپلنت ها) را دو مرتبه در روز به مدت دو دقیقه مسواک بزنید. مطمئن شوید که از تکنیک صحیح مسواک زدن استفاده می کنید.
  • اگر آرتریت شما باعث شده است مسواک زدن برای شما دشوار شود، ممکن است از مسواک برقی استفاده کنید. کار با آنها آسان تر است و ثابت شده است که نسبت به همتایان سنتی خود دندان ها را به طور مؤثرتری تمیز می کنند.
  • از نخ دندان کشیدن غافل نشوید؛ به همان اندازه مسواک زدن مهم است، بخصوص در هنگام در نظر گرفتن ایمپلنت های دندانی، زیرا به سلامت لثه ها کمک می کند.
  • برای کاهش خطر پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایر مواردی که می توانند سلامت دهان و دندان شما را به خطر بیندازند، مصرف قند خود را کنترل کنید.
  • برای مراقبت های پیشگیرانه به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید. این مراجعات به دندانپزشک این امکان را برای دندانپزشک شما فراهم می کند تا مشکلات اساسی که ممکن است ایمپلنت های شما را به خطر بیندازند را شناسایی کند.
نکاتی برای آمادگی شما برای ایمپلنت های دندانی

نکاتی برای آمادگی شما برای ایمپلنت های دندانی

آرتریت روماتوئید شما به ناچار مراقبت از ایمپلنت های دندانی را چالش برانگیزتر می کند، اما این کاملاً غیر ممکن نیست!

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  جراحی فلپ لثه

در طول مشاوره، دندانپزشک شما در مورد هر گونه شرایط سلامتی مرتبط از شما سؤال می کند و سلامت دهان و دندان های شما را ارزیابی می کند تا مشخص کند که آیا ایمپلنت گزینه مناسبی برای شما است یا خیر. آنها تراکم استخوان فک و سلامت لثه های شما را بررسی می کنند تا مطمئن شوند که گزینه مناسبی هستید. آنها همچنین درباره داروهای مختلفی که مصرف می کنید صحبت خواهند کرد. به این ترتیب، دندانپزشک و پزشک شما می توانند برای ایجاد طرحی ایده آل برای لبخند منحصر به فرد شما با یکدیگر همکاری کنند.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code