اصول اساسی طراحی و اصلاح لبخند

وقتی نوبت به طراحی لبخند بی نقص برای شما می رسد، عوامل بسیاری هستند که در درست بدست آوردن آن دخیل هستند. در اینجا به بیان برخی از اصول اساسی طراحی لبخند به زبان ساده و روزمره می پردازیم تا به شما کمک کند تا درک کنید که چگونه می توانیم به شما کمک کنیم لبخند بی نقصی بدست بیاورید!

دندان های صاف

وقتی صحبت از صاف کردن دندان ها می شود، چیزهای زیادی وجود دارند که مردم به آنها اشاره می کنند و می توانند باعث شوند لبخند “مستقیم” یا “کج” به نظر برسد.

خط میانی یا میدلاین لبخند: اگر خط میانی لبخند شما با خط مرکزی صورت شما در یک راستا نباشد، می تواند باعث نازیبا به نظر رسیدن لبخند شما شود.

شیب دندان ها: دندان های شما باید عمودی باشد به گونه ای که خطوط بین آنها بالا و پایین، اما اندکی به سمت مرکز منحرف باشند.

فاصله بین دندان ها: دندان های شما باید بدون فاصله یا شکاف بین خود با یکدیگر تماس داشته باشند. مثلث های ایجاد شده توسط منحنی های دندان های شما در بالا و زیر نقطه تماس با دندان های مجاور خود، نباید خیلی بزرگ باشند، و نباید هیچ سیاهی قابل مشاهده ای بین نقطه تماس و لثه های شما وجود داشته باشد. این دو دندان وسط، که تحت عنوان دندان های مرکزی نیز نامیده می شوند، باید بیشترین تماس را داشته باشند، و با دور شدن به سمت طرفین، از مقدار این سطح تماس کاسته می شود.

تقارن دندان ها: دندان های شما باید به طور کلی در اطراف خط مرکزی متقارن باشند، اساساً مانند تصاویر در آینه.

دندان های با شکل زیبا

شکل دندان های شما برای ایجاد ظاهری جذاب مهم است. ما هنگام تصمیم گیری در مورد زیباترین شکل دندان ها برای شما، به چیزهای زیادی نگاه می کنیم.

تناسب دندان ها: دندان های پیشین مرکزی شما باید از نظر پهنا، از سایر دندان های شما بزرگتر باشند. همچنین ممکن است بلندتر از سایر دندان های شما باشند، گرچه برخی از افراد لبخندی را ترجیح می دهند که در آن دندان ها طول یکسانی داشته باشند که لبخندی که در آن دندان های نیش به اندازه دندان های پیشین مرکزی بلند باشند. اغلب از ما سؤال می شود “آیا قرار است دندان های جلوی شما بلندتر باشند؟”آری! در اکثر لبخندها دو دندان جلو بلندتر هستند. با این حال، اگر شما لبخندی که آنها برای شما می سازند را دوست ندارید، می توانید درخواست کنید آنها را برای شما به یک اندازه درست کنند.

پهنا و بلندا: هنگامی که پهنای دندان های شما حدوداً به اندازه 80% از بلندای آنها است، می توانید به شکلی رضایت بخش برسید.

گرچه بسیاری از فرمول های ریاضی به طور کلی این خصوصیات را راهنمایی می کنند، دندانپزشک شما به یک شکل جذاب از نظر دید هنری برای دندان های شما دست خواهد یافت.

 طراحی و اصلاح لبخند

طراحی و اصلاح لبخند

لبخند شما باید منحصر بفرد باشد

علاوه بر پیروی از همه این اصول اساسی، لبخند شما باید مختص خودتان باشد. ما می توانیم از نسبت های طبیعی دندان های فعلی شما کار کنیم و عوامل بسیاری را حفظ کنیم که باعث می شوند لبخند شما مختص خودتان باشد. یا می توانیم در مورد ویژگی های لبخند دلخواه تان با شما صحبت کنیم تا بتوانید لبخند مورد نظر شما را برایتان طراحی کنیم.

سن لبخند: یکی از ویژگی های مهم این است که می خواهید با لبخند شما چه سنی القاء شود. به طور کلی، یک لبخند جوان دارای دندان های بلندتر، دندان های گردتر، و دندان های سفیدتر است. دندان های پیشین مرکزی نیز تمایل دارند بلندتر از دندان های لترال باشند.

لبخند دوستانه: به نظر مردم، افرادی که دندان های نیش آنها گرد است، لبخندی دوستانه تر دارند. در مقابل، اگر دندان های نیش تیزتر باشند، لبخند می تواند تهاجمی تر به نظر برسد. این تمایز گاهی اوقات نیز تحت عنوان لبخند زنانه در مقابل لبخند مردانه برچسب می خورد زیرا مردان به احتمال زیاد دندان های نیش بلندتر و تیزتری دارند.

دندان های سفید

دندان های سالم و جذاب به طور کلی سفید هستند، اما اینکه چه رنگی دقیقاً به چه معناست، به رنگ پوست، حجم لب ها، و ترجیحات شما بستگی دارد. سفید کردن دندان ها قادر خواهد بود نتایجی سازگار با مینای طبیعی دندان های شما به دست بدهد، که ممکن است به اندازه بقیه روشن نباشد. اگر به طور کلی می خواهید به سفیدی بیشتری دست یابید یا تنها به یک دندان بد رنگ شده رسیدگی کنید، ونیرهای پرسلن می توانند کمک کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  لبخند لثه‌ای یا لثه نما

اطراف دندان های شما

لبخند شما چیزی بیشتر از صرفاً دندان های شماست. بسیاری از عناصر دیگر وجود دارند که دندانپزشک زیبایی شما برای طراحی لبخند شما از آنها استفاده خواهد کرد، از جمله لثه ها، لب ها، و حتی فاصله بین دندان ها.

لثه های جذاب – پایه و اساس لبخند

اگر می خواهید لبخندی جذاب داشته باشید، باید لثه های سالمی داشته باشید. لثه های صورتی کم رنگ بخش اساسی لبخند جذاب شما هستند. اگر لثه های شما سالم نیستند، نخستین گام در اصلاح لبخند خود را، درمان لثه های خود قرار دهید. در غیر اینصورت، ممکن است دندانی برای نشان دادن در لبخند خود نداشته باشید.

در مرحله بعد، ما به کانتور لثه های شما نگاه خواهیم کرد. باید بین ارتفاع لثه های روی دندان های شما تقارن وجود داشته باشد. حداکثر ارتفاع دندان های پیشین مرکزی فوقانی (دو دندان مرکزی شما) و دندان های نیش فوقانی شما (دندان های چشم، که گاهی اوقات به آنها نیش نیز می گویند زیرا در بسیاری از افراد تیز هستند) باید ارتفاعی برابر یا نزدیک به حداکثر ارتفاع دندان های پیشین لترال (دندان های بین دندان های پیشین و دندان های نیش) داشته باشند.

وقتی لبخند می زنید، باید مقداری از لثه های شما در بالای لبخند شما نشان داده شود، اما نه خیلی زیاد. اگر مقدار زیادی از بافت لثه شما قابل مشاهده باشد، می توانیم آنها را کانتور کنیم تا مقدار معقولی از آنها قابل مشاهده باشد.

لب های شما قاب لبخند شما هستند

لب های شما تعیین می کنند که چه مقدار از لبخند شما نشان داده شود. با افزایش سن، لب های ما هنگام لبخند زدن افتاده تر می شوند و کمتر بالا می روند و مقدار کمتری از دندان ها و لثه های ما نشان داده می شود. برای بهبود نمایش آنها، افزایش ارتفاع دندان ها آسان است، اما گسترش لثه ها دشوارتر است.

لب های شما بعلاوه شکل صحیح لبخند شما را نشان خواهد داد. خط لب، که توسط لبه بالایی لب پایین شما شکل گرفته است، باید موازی با خط ایجاد شده توسط لبه پایینی دندان های فوقانی شما باشد.

راهروی باکال

راهرو باکال منطقه ای در گوشه لبخند شماست که در آن فضای خالی بین دندان های شما و پیوندگاه وجود دارد، جایی که لب های شما به هم می رسند. درک این مسئله که فضای خالی چگونه بخشی از طراحی لبخند شما است، دشوار است، اما بسیار حیاتی است. اگر هیچ فضای خالی در آنجا وجود نداشته باشد، لبخند شما شلوغ و پر دندان به نظر خواهد رسید. اگر خیلی زیاد باشد، لبخند شما خالی به نظر خواهد رسید. مهم است که این را درست متعادل کنید تا لبخند شما سالم و جذاب به نظر برسد.

 طراحی و اصلاح لبخند

طراحی و اصلاح لبخند

انواع روش های اصلاح لبخند

اصلاح دندان های شما به اندازه استفاده از کیت سفید کننده دندان در منزل آسان نخواهد بود. طرح درمان شما برای نیازهای لبخند شما کاملاً شخصی سازی خواهد شد. دندان های شما ممکن است درخشان و سفید باشند اما به دلیل شکل آنها، ظاهری ضعیف داشته باشند، بنابراین شاید به ونیرها نیاز داشته باشید اما نه سفید کردن دندان ها. انواع محبوب اصلاحات عبارتند از:

  • باندینگ کامپوزیت برای تغییر شکل و رنگ در طول روند اصلاح دندان های شما.
  • ایمپلنت های دندانی برای جایگزینی دندان های آسیب دیده و از دست رفته.
  • سفید کردن دندان ها برای کمک به روشنتر کردن سایه دندان های شما.

ونیرها

یکی دیگر از فرایندهای بسیار متداول برای اصلاح نواقص لبخند، ونیرها هستند. از ونیرها می توان برای رفع طیف گسترده ای از مشکلات زیبایی استفاده کرد.

ونیرهای دندانی هدف دیگری جز درمان زیبایی ندارند، و یک اصلاح لبخند اساساً بیشتر به ظاهر لبخند مربوط می شود. ونیرها یک پوشش پلاستیکی یا پرسلن هستند که به سطح دندانی چسبانده می شوند که از نظر زیبایی نقص دارند. این ونیرها اغلب (به جز برای ترمیم آسیب ناشی از براکسیسم) برای سلامت دندان ها کاری انجام نمی دهند، اما در ایجاد تغییر در ظاهر دندان ها استثنایی هستند.

دندان هایی که در اثر اختلالات خوردن، سیگار کشیدن و شکستن آسیب دیده اند، می توانند با استفاده از ونیرها اصلاح شوند. دندانپزشک زیبایی شما با استفاده از آنها، ضمن بهبود رنگ لبخند شما، ممکن است بتواند از آنها برای پر کردن فاصله بین دندان ها یا اصلاح دندان های لب پر شده و شکسته استفاده کند.

حفظ سلامت عالی لثه ها هنگام دریافت ونیرها ضروری است، زیرا در طول فرایند، لثه ها به عقب برده می شوند. اطمینان از تمیز ماندن آنها برای جلوگیری از پوسیدگی و بروز عفونت مهم است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تورم لثه ها: علت و درمان آن

رنگ دندان

به مرور زمان، دندان ها می توانند لک یا تیره و کدر شوند، و سفید کردن دندان ها می تواند بدون نیاز به تعویض کامل آنها با ونیر پرسلن یا کامپوزیتی، باندینگ کامپوزیت، یا روکش های دندانی، رنگ دندان های شما را بهبود دهد. پر کردن نقره ای یا آمالگام را می توان به طور کامل با پر کردن کامپوزیتی تعویض کرد تا لکه های تیره را از بین ببرد و ظاهر دندان هایی که تحت تأثیر قرار گرفته اند را تعدیل کند.

به خاطر داشته باشید که رنگ دندان های شما زیبایی های مختلفی را منتقل می کند. رنگ تیره تر دندان نشان دهنده مسن تر بودن فرد و فرسوده بودن دندان ها است، در حالی که رنگ سفیدتر و روشن تر دندان ها باعث می شود لبخند جدید شما جوان تر به نظر برسد. مراقب باشید که خیلی سفید نباشند، زیرا این امر می تواند باعث شود لبخند شما جعلی به نظر برسد. یک دندانپزشک زیبایی برای یافتن تعادل عالی بین صورت و دندان های شما برای دست یافتن به بهترین نتایج آموزش دیده است.

 طراحی و اصلاح لبخند

طراحی و اصلاح لبخند

تراز و فاصله

بی شک فاصله بین دندان های جلو می تواند زیبا و بامزه به نظر برسد، اما شاید نه خیلی، زمانی که همه دندان های اطراف نیز کج و با فاصله هستند. لبخند جدید شما شامل فرآیند ارتودنسی برای تنظیم مجدد دندان ها با استفاده از بریس های سنتی بزرگسالان یا گزینه های نامرئی است.

دندان های از دست رفته

هنگامی که در مورد نتایج یک اصلاح زیبایی فکر می کنید، اولین چیزی که به ذهن می آید این است که دندان از دست رفته ظاهر ایده آلی ندارند. اگر سلامت دندان اصلی شما دست نخورده باشد، دندانپزشک شما ممکن است روکش های دندانی یا ونیرها را توصیه کند.

در صورتی که یک دندان از دست رفته باشد یا در وضعیتی قرار داشته باشد که نتوان آن را نجات داد، دندانپزشک زیبایی شما احتمالاً ایمپلنت های دندانی، بریج های دندانی یا پروتزهای مصنوعی پارسیل را توصیه خواهد کرد. در صورتی که هنوز امکان نجات دندان وجود داشته باشد، قبل از کاشت ایمپلنت، روکش های دندانی گام برتر هستند. این گزینه های درمانی تهاجمی تر برای دندان های ناسالم یا از دست رفته (مانند ایمپلنت ها) اغلب به عمل جراحی نیاز دارند.

نواقص زیبایی ظاهری

ظاهر یک دندان ناهموار یا لب پر شده می تواند توسط دندانپزشک زیبایی با باندینگ بهبود پیدا کند. برای دستیابی به بهترین نتایج، حتی یک لبخند لثه ای می تواند مجدداً کانتور شود. تراش دندان ها روش دیگری برای دستیابی به ظاهری یکدست است. یک اصلاح زیبایی لبخند، بدون درمان مناسب دندانپزشکی برای دندان های شکسته ناقص خواهد بود.

ظاهر چهره

با افزایش سن، چهره های ما می توانند جوانی خود را از دست بدهند. چهره های سالخورده یا ناخوشایند می توانند از طریق جراحی فک و صورت و ارتودنسی بهبود یابند. شکل صورت شما می تواند تا میزان زیادی تحت تأثیر شرایط دندانی شما قرار داشته باشد. مال اکلوژن نمونه ای از یک مشکل دندانی است که دارای علائم زیبایی در خارج از دهان است.

طرح درمان

هنگامی که به دندانپزشک مراجعه می کنید تا در مورد لبخند جدید خود صحبت کنید، آنها یک طرح درمان برای رفع تک تک مشکلاتی که شما با دندان های خود دارید و اصلاح لبخند شما ارائه خواهند داد تا شبیه یک ستاره هالیوودی به نظر برسید. هر شخص و هر لبخندی منحصر بفرد است. طرح درمان برای یک نفر می تواند به اندازه یک قرار ملاقات باشد، در حالی که ممکن است شخص دیگری به شش ماه جراحی و فرایندهای ارتودنسی نیازداشته باشد تا به نتایج مورد نظر خود دست یابد.

 طراحی و اصلاح لبخند

طراحی و اصلاح لبخند

مشاوره اولیه

بخش اول برنامه درمانی مشاوره اولیه است. در طول این جلسه، دندانپزشک زیبایی شما برای تعیین سلامت دندان های شما و اینکه برای دستیابی به بهترین لبخند چه نوع فرایندهای دندانپزشکی نیاز است، ارزیابی کاملی را انجام خواهد داد. در این مدت، در صورت داشتن هرگونه نگرانی در مورد سلامتی، قبل از شروع هرگونه درمان زیبایی، باید ابتدا آنها مورد بررسی قرار گیرند. در طول این مدت شما همچنین دندانپزشک خود را از اهداف خود و نتایج مورد انتظار خود کاملاً آگاه خواهید کرد. قالب گیری از دندان های شما انجام خواهد شد و الگویی از روی دندان های شما ساخته خواهد شد و با اعمال تغییرات ممکن، پیش نمایشی از لبخند نهایی شما تهیه خواهد شد.

پیش نمایش اساساً یک عکس “بعد” مورد انتظار است که با استفاده از انواع فناوری هایی که در اختیار دندانپزشک شما قرار دارند ایجاد می شود. برخی از فن آوری های مورد استفاده در پیش نمایش دندان عبارتند از:

  • نرم افزار تصویربرداری دندانپزشکی
  • مدل های مطالعه دندانپزشکی
  • ماکت باندینگ کامپوزیت دندانی
  • عکس های قبل و بعد بیماران دیگر
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  مینی ایمپلنت های دندانی یا ایمپلنت های کوچک

فن آوری مدرن دندانپزشکی در نشان دادن نتایج مورد انتظار از روش های مختلف دندانپزشکی زیبایی مسیری طولانی را طی کرده است. دندان های شما بعد از انجام و اتمام تمام فرایندهای گفته شده، به احتمال خیلی زیاد شباهت زیادی به تصویر ماکت خواهند داشت.

فرایندهای دندانپزشکی

در مرحله بعد، دندانپزشک شما برای انجام تمام فرایندهایی که برای دستیابی به بهترین لبخند نیاز هستند، برنامه ریزی خواهد کرد. هیچ چیزی به عنوان یک درمان یا هزینه استاندارد برای یک طرح درمان وجود ندارد. هر فرد در مورد آنچه دندان های او نیاز دارند و نوع فرایند دندانپزشکی که برای دستیابی به لبخند کامل خود نیاز دارد، باید با دندانپزشک خود صحبت کند.

زمان بندی برای هر رویداد دندانپزشکی به آنچه باید انجام شود بستگی خواهد داشت. امکان کاشت و بارگذاری ایمپلنت های دندانی، مانند ایمپلنت های All- on- 4، در یک روز وجود دارد، اما این نوع درمان دندانپزشکی برای همه افراد گزینه ای شدنی نیست. اگر به کاشت ایمپلنت یا دیگر جراحی های تهاجمی نیاز نداشته باشید، احتمالاً می توانید در یک روز با لبخند کامل خود که با ونیرها اصلاح شده است، از مطب دندانپزشک خود خارج شوید.

 طراحی و اصلاح لبخند

طراحی و اصلاح لبخند

مراقبت های بعدی

پس از تکمیل همه فرایندهای دندانپزشکی و دستیابی به یک لبخند بی نقص، باید دندان های جدید خود را حفظ کنید. بسیار محتمل است که عادات دندانی قبلی شما همان چیزی باشند که باعث شده اند از ابتدا به تحول در لبخند خود نیاز داشته اید، بنابراین دانستن اینکه چگونه می تواند این عادت ها را تغییر داد مهم است.

محصولات دندانپزشکی

بسیاری از افراد دندان های خود را با خمیر دندان ها و مسواک های بسیار ساینده مسواک می زنند. اینها می توانند روی سطح ونیرها و سایر ترمیم های دندانی خراش ایجاد کنند و طول عمر آنها را کاهش دهند. نخ دندان کشیدن قبل از لبخند جدید شما مهم بوده و اکنون نیز ضروری است. نخ دندان کشیدن مواد غذایی باقی مانده و پلاک ها را از دندان های شما دور نگه می دارند و به جلوگیری از آسیب به آنها کمک می کند.

نخ دندان کشیدن بویژه برای افرادی که ونیر دارند بسیار مهم است زیرا نیاز است سلامت عالی لثه ها حفظ شود. دهانشویه یکی دیگر از محصولات مهم است که باید در نظر بگیرید، زیرا نشان داده شده است که الکل موجود در اکثر برندها، روی پر شدگی های کامپوزیتی تأثیر منفی دارد.

غذا و نوشیدنی

نکته مهمی که بعد از اتمام کار دندانپزشکی خود باید به خاطر بسپارید این است که دندان های جدید داخل دهان شما از همان مواد دندان های طبیعی شما ساخته نمی شوند. ونیرهای کامپوزیتی مستعد لک شدن هستند، بنابراین مهم است که از غذاهایی مانند قهوه، چای، شراب یا هر چیز دیگری با رنگ قوی اجتناب کنید- ونیرهای پرسلن در برابر لکه مقاوم هستند. همچنین مهم است که مصرف قند، میان وعده بین وعده های غذایی و مصرف الکل خود را محدود کنید.

فواید اصلاح لبخند

اعتماد به نفسی که یک لبخند خوب می تواند به کسی بدهد، بیشتر از هزینه فرایندهای واقعی ارزش خواهد داشت. در واقع ثابت شده است که زیبایی دندان ها روی عزت نفس تأثیر می گذارد. اگر احساس می کنید لبخند شما روی اعتماد به نفس شما تأثیر می گذارد، می توانید در مورد اصلاح دندان های خود با دندانپزشک خود صحبت کنید و دید خود را به زندگی تغییر دهید.

 طراحی و اصلاح لبخند

طراحی و اصلاح لبخند

نتیجه گیری

درخواست از دندانپزشک برای اصلاح لبخند، نخستین گام برای خلق یک زندگی با اعتماد به نفس جدید برای هر کسی است که مشکلات زیبایی دندانی دارد. مهم نیست که چه چیزی باعث شده است که دندان های شما کامل به نظر نرسند، راه حل های مدرنی برای مشکلات لبخند شما وجود دارند. با دندانپزشک خود در مورد هزینه ها، تأمین مالی و طرح درمان آنچه برای دستیابی به برای ظاهری که می خواهید نیاز دارید، صحبت کنید. گرچه یک دست کامل از ایمپلنت های فک های بالا و پایین ممکن است از محدوده توانایی مالی شما خارج باشد، راه حل های دیگری نیز وجود دارند که هزینه بسیار کمتری دارند و ممکن است برای شما مناسب باشند!

پرسش های متداول در مورد اصلاح لبخند

آیا اصلاح لبخند درد دارد؟

بسته به اینکه چه فرایندی انجام داده اید، اصلاح لبخند شما می تواند یک تجربه نسبتاً بدون درد باشد یا فرایندی که به داروهای مسکن و بهبودی کمی بیشتری نیاز دارد. به عنوان مثال، سفید کردن دندان ها ممکن است باعث حساسیت شود. ونیرها ممکن است باعث سوزش لثه شوند. ایمپلنت ها و روکش ها، در صورت خوب انجام شدن، درد چندانی نخواهند داشت، اما ممکن است دوره بهبودی طولانی تری داشته باشند.

اصلاح لبخند چه مدت طول می کشد؟

باز هم باید بگوییم، این کاملاً بستگی به این دارد که چه فرایندهایی لازم است انجام شوند. گزینه های یک روزه یا فوری بسیاری در دسترس هستند. در مورد آنچه برای شما مناسب است با دندانپزشک خود صحبت کنید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code