سن مناسب برای کاشت ایمپلنت

از دست رفتن دندان یکی از جدی ترین مشکلات دندانی است. این مشکل می تواند در عملکردهای دهان و دندان اختلال ایجاد کند، قدرت دهان را کاهش دهد و زیبایی لبخند را تحت تأثیر قرار دهد. هر چه دندان از دست رفته دیرتر درمان شود و با تأخیر برای آن جایگزین قرار داده شود، خطر دیگر مشکلات مربوط به سلامت دهان افزایش خواهد یافت. با از دست رفتن دندان، به مرور زمان دندان های مجاور فضای خالی به سمت آن جابجا می شوند یا فرو می ریزند. از سوی دیگر از آنجا که فشار ناشی از جویدن دیگر به استخوان فک وارد نمی شود تا تقویت شود، به مرور زمان این استخوان تحلیل خواهد رفت.

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت

 

ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه برای افرادی هستند که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند. زیرا کاملاً شبیه دندان های طبیعی هستند و مانند آنها عمل می کنند. ایمپلنت های دندانی پیچ های کوچکی هستند که درون استخوان فک کار گذاشته می شوند. تا مانند ریشه های مصنوعی دندان ها عمل کنند. ایمپلنت ها انواع مختلفی از ترمیم های دندانی را حمایت می کنند، از جمله روکش دندان، بریج، و دنچر. دیگر فواید ایمپلنت های دندانی عبارتند از:

  • توانایی فرد برای جویدن و صحبت کردن را احیاء می کنند.
  • برای تمیز کردن ترمیم دندان نیازی نیست از دهان خارج شوند.
  • مانع شل شدن و فرو رفتن قسمت های مختلف صورت می شوند.
  • نیاز نیست نگران اتفاقات ناراحت کننده مانند بیرون افتادن دندان ها از دهان حین خوردن غذا، خندیدن، سرفه یا عطسه کردن بود.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ایمپلنت به عنوان تکیه گاه ارتودنسی

 این فواید ایمپلنت های دندانی باعث شده است آنها بین بیماران دهان و دندان به شهرت برسند.

آیا برای کاشت ایمپلنت های دندانی محدودیت سنی وجود دارد؟

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت

 

ایمپلنت های دندانی به گونه ای طراحی شده اند که ظاهر، احساس و عملکردی شبیه دندان های طبیعی داشته باشند. در واقع ایمپلنت های دندان گزینه هایی با دوام و دراز مدت برای ترمیم و بهبود ظاهر لبخند افرادی هستند که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند. ایمپلنت های دندان به دوام زیاد و مراقبت راحت شهرت دارند و اگر به درستی از آنها نگه داری شود، یک عمر دوام خواهند داشت.اما آیا محدودیت سن شما مانع صلاحیت شما برای دریافت آنها می شود؟

کاشت ایمپلنت های دندانی طی دو فرایند جراحی انجام می شود- اولین جراحی برای قرار دادن ایمپلنت، یک قطعه ی تیتانیومی کوچک، درون استخوان فک است، در دومین جراحی پست کوچکی به آن متصل می شود تا دندان مصنوعی روی آن قرار بگیرد.

آیا واقعاً سن عامل مهمی در کاشت ایمپلنت های دندانی است؟

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت

 

ایمپلنت های دندانی پایه ای امن و بی خطر برای ترمیم های دندان فراهم می آورند، با این حال موفقیت درمان به جوش خوردن ایمپلنت های دندانی با استخوان فک بستگی دارد، فرایندی که تحت عنوان استئواینتگریشن شناخته شده است.

طی نخستین جلسه ی مشاوره، جراح دهان و دندان قادر خواهد بود استخوان فک و قابلیت دریافت ایمپلنت را ارزیابی کند. در این جلسه سلامت کلی فرد نیز مورد بررسی قرار می گیرد تا مشخص شود آیا ایمپلنت های دندانی بهترین گزینه برای بیمار هستند. برای تصمیم گیری در خصوص اینکه آیا فردی برای دریافت ایمپلنت های دندانی گزینه ی مناسبی هست یا خیر، یک دسته عوامل مورد بررسی قرار می گیرند. یکی از این عوامل سن بیمار است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ایمپلنت های دندانی برای نوجوانان – بخش دوم

آیا ممکن است سن شما برای دریافت ایمپلنت ها زیاد باشد؟ پاسخ کوتاه این است: خیر، اما می تواند به شرایط فرد بستگی داشته باشد. متأسفانه همه ی بیماران برای این فرایند گزینه های ایده آلی نیستند.

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت

 

هیچ محدودیتی در بالا بودن سن برای درمان کاشت ایمپلنت وجود ندارد. در واقع در بیماران مسن تر، مهم ترین عامل در موفقیت کاشت ایمپلنت سن نیست، بلکه کیفیت استخوان است. استخوان فک می تواند با بالا رفتن سن ضعیف شود و از تراکم آن کاسته شود، مخصوصاً اگر مدت زمانی طولانی بدون دندان بوده باشد. خبر خوب اینکه با انجام یک جراحی پیوند استخوان می تواند استحکام از دست رفته ی استخوان را به آن بازگرداند تا برای دریافت ایمپلنت آمادگی پیدا کند.

با این حال، کودکان گزینه ی مناسبی برای دریافت ایمپلنت های دندانی نیستند. برای کاشت موفق ایمپلنت، باید استخوان فک به اندازه ی کافی رشد کرده باشد. دهان کودک تا پس از سنین نوجوانی هنوز در حال رشد است. اگر پس از جراحی کاشت ایمپلنت استخوان فک همچنان رشد داشته باشد، یا بایت جابجا شود، می تواند نتایج درمان را با مشکل مواجه سازد.

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت

سن مناسب برای کاشت ایمپلنت

 

فرایند رشد افراد با یکدیگر متفاوت است. نوجوانان در سنین بین 14 تا 17 سال برای کاشت ایمپلنت آمادگی خواهند داشت اما گاهی اوقات تا سن 18 سالگی باید برای این فرایند صبر کنند. البته هر فرد باید تحت معاینه قرار گیرد تا بررسی شود شرایط لازم را دارد یا خیر. با رادیوگرافی با اشعه ی ایکس از استخوان ها می توان مشخص نمود آیا این منطقه به اندازه ی کافی رشد داشته است تا برای جراحی کاشت ایمپلنت اقدام کرد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ایمپلنت دندان در کودکان و نوجوانان - بخش اول

علاوه بر این، بیمار باید از سلامت کامل برخوردار باشد تا قدرت تحمل فرایندهای جراحی لازم را داشته باشد. در صورت وجود بیماری لثه ی فعال، باید قبل از قرار گرفتن ایمپلنت دندانی شرایط لثه کنترل شود.

باید به خاطر داشته باشید که در کودکان با افتادن یک دندان شیری، دندان دائم جای آن را خواهد گرفت. با این حال فرایند کاشت ایمپلنت در نوجوانان در صورتی انجام می شود که به هر علتی، از قبیل ضربه، بیماری لثه، یا عدم وجود دندان به صورت ژنتیکی یا مادرزادی، دندان دائم از دست برود یا از ابتدا وجود نداشته باشد.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code