از کجا بدانیم به بریس های ارتودنسی نیاز داریم؟

آیا می خواهید بدانید که آیا به بریس ها نیاز دارید؟ به جای خوبی مراجعه کرده اید. ما همه توصیه های متخصصان را در یک راهنمای مختصر در این مقاله گرد هم آورده ایم، بنابراین می توانید بگویید که آیا به بریس ها نیاز دارید یا خیر.

گرچه ممکن است شما مایل به دریافت بریس های ارتودنسی باشید، آنها برای اصلاح موقعیت دندان های شما ضروری هستند. این روند می تواند برای گفتار و توانایی جویدن شما نیز مفید باشد. به طور کلی، شما می خواهید اگر به بریس نیاز دارید، زودتر بدانید.

فشردگی و نامرتبی در دندان های شما می تواند برای سلامت دهان و دندان های شما مضر باشد. باعث می شود مسواک زدن برخی از دندان های خاص دشوارتر شود، که به مرور زمان منجر به پوسیدگی و ایجاد حفره های دندانی می شود. گرچه استفاده از بریس ها طی چند ماه نخست می تواند ناراحت کننده باشد، شما دندان های خود را نجات می دهید و لبخند خود را بهبود می بخشید.

بعلاوه، بریس ها می توانند گفتار را بهبود دهند، مشکل در خوردن غذا را کاهش دهند و در جلوگیری از گاز گرفتن زبان به شما کمک کنند. این چیزی است که شما باید بدانید.

ارتودنسی برای چه کسانی لازم است

ارتودنسی برای چه کسانی لازم است

علائمی که نشان می دهند شما ممکن است به بریس ها نیاز داشته باشید

در صورت نیاز به بریس، مشکلات زیادی بوجود می آیند. دندان های جلوی شما ممکن است به اندازه کافی به یکدیگر نزدیک نباشند یا ممکن است به دلیل محکم به یکدیگر چسبیده بودن دندان ها، خطر پوسیدگی آنها را تهدید کند. مهم نیست که دلیل چیست، شما می خواهید در مورد علائم نیاز به بریس ها بیشتر بدانید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کلسیم و ویتامین های D و K = موفقیت کاشت ایمپلنت

یک فرد بزرگسال در صورت داشتن علائم زیر ممکن است به بریس احتیاج داشته باشد:

  • دندان های فشرده و نامرتب یا کج
  • مشکل حین نخ دندان کشیدن بین دندان ها
  • دندان هایی که هنگام استراحت دهان به درستی همپوشانی ندارند
  • مشکل در تلفظ برخی از صداهای خاص
  • صدای کلیک فک ها
  • احساس خستگی در فک بعد از خوردن
  • گاز گرفتن مکرر زبان یا مالیده شدن آن به دندان ها
  • باریک بودن سقف دهان

شما می توانید در مورد درمان ارتودنسی با دندانپزشک خود صحبت کنید. آنها می توانند عکس رادیوگرافی با اشعه ایکس بگیرند و ببینند که دندان های شما داخل دهان شما چگونه به نظر می رسند. برخی ارتودنتیست ها مشاوره رایگان ارائه می دهند، بنابراین اگر فکر می کنید ممکن است به درمان نیاز داشته باشید، ارزش خواهد داشت که از آن استفاده کنید.

در نهایت، اگر بزرگسال هستید، نگران نباشید! گزینه های زیادی برای درمان وجود دارند، از جمله مواردی که افراد دیگر قادر به دیدن آنها نخواهند بود. ارتودنسی مسیری طولانی را پشت سر گذاشته است، با الاینرهای نامرئی که اکنون در صحنه هستند.

آیا حتی اگر دندان های شما صاف باشند هم می توانید بریس دریافت کنید؟

حتی اگر به نظر می رسد که دندان های شما صاف هستند، شما هنوز هم ممکن است با همراستا بودن فک های خود مشکل داشته باشید، که باید مورد توجه قرار گیرد. بریس ها ممکن است کمک کنند که فک ها را برای داشتن بایت راحت تر به مجدداً همراستا کند. اگر احساس می کنید بایت شما به درستی در یم راستا قرار نمی گیرد، با ارتودنتیست خود صحبت کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا بیماری لثه با فشار خون ارتباط دارد؟

علائمی که نشان می دهند کودک شما به بریس احتیاج دارد

بهترین راه برای تعیین اینکه فرزند شما به درمان ارتودنسی نیاز دارد، تعیین وقت ملاقات برای آنها است. ارتودنتیست ها قادر خواهند بود دندان های آنها را به درستی معاینه کنند و به شما اطلاع دهند که برای اصلاح آنها چه کاری باید انجام دهید. دندانپزشک شما می تواند ارتودنتیست مورد اعتماد خود را به شما معرفی کند.

اینها برخی از نشانه هایی هستند که کودک شما ممکن است به بریس احتیاج داشته باشد:

  • از راه دهان خود نفس می کشد.
  • فک های او صدای کلیک می دهند یا صداهایی دیگر ایجاد می کنند.
  • اغلب زبان یا گونه خود را گاز می گیرد.
  • دندان های کج یا اوربایت دارد
  • دندان شیری که هرگز نیفتاده است، اما دندان دائمی دائمی جایگزین آن در حال بیرون آمدن است.
  • مکیدن انگشت شست یا استفاده از پستانک بعد از 2 سالگی.
  • فشردگی بیش از حد دندان ها وجود دارد.
  • بهداشت دهان و دندان ضعیف یا تغذیه ای ضعیف دارد.

بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که فرزندان خود را هنگامی که خردسال هستند و قبل از رشد کامل فک، نزد یک ارتودنتیست ببرید. به این ترتیب، آنها می توانند مشخص کنند که آیا زودتر به بریس ها نیاز دارند یا خیر. علاوه بر این، بسیاری از شرکت های بیمه تا زمانی که بریس ها از نظر پزشکی نیاز باشند، هزینه آنها را برای کودکان می پردازند.

اگر فرزند شما در حرف زدن، جویدن یا نوشیدن مشکلی دارد، احتمالاً دندان های او مشکل دارند. هرچه زودتر بتوانید مشکلات را اصلاح کنید بهتر است، زیرا احتمالاً آنها فقط بدتر می شوند. صاف کردن دندان ها باعث بهبود ظاهر می شود، اما می تواند کیفیت زندگی کودک را نیز بهبود بخشد. از آنجا که نخ دندان کشیدن و مسواک زدن دندان ها با بریس ها بسیار مهم است، آنها به بچه ها کمک می کنند تا به طور کلی بهتر به فرایندهای بهداشتی بپردازند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  سرطان لثه و آنچه باید درمورد آن بدانید!

ارتودنسی می تواند مشکلات شایع زیر را اصلاح کند:

  • فاصله یا شکاف بد
  • رو به بیرون بودن دندان های جلو
  • دندان هایی که همپوشانی دارند
  • آندربایت یا اوربایت
  • تراز نادرست فک ها

برای صحبت کردن در مورد دندان های فرزند خود با یک ارتودنتیست، در نزدیکی خود وقت مشاوره بگیرید. هرچه زودتر بتوانید مشکل را برطرف کنید، بهتر است.

ارتودنسی برای چه کسانی لازم است

ارتودنسی برای چه کسانی لازم است

چه سنی برای دریافت بریس ها بهتر است؟

کودکان خردسال تمایل دارند که نتایج بهتری کسب کنند زیرا همراستا کردن دندان های آنها آسان تر است. سن معمول برای دریافت بریس ها در کودکان بین 8 تا 14 سال است، بعد از افتادن همه دندان های شیری آنها. با این حال، افراد بزرگسال نیز می توانند درمان ارتودنسی بسیار موفقی داشته باشند.

نتیجه گیری

در برخی موارد، ممکن است بدیهی باشد که به بریس نیاز دارید، به عنوان مثال، اگر دندان های به شدت کج یا فشرده ای دارید. با این حال، زمان های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است نیاز به درمان ارتودنسی چندان آشکار نباشد.

اگر نگرانی دارید، با ارتودنتیست خود صحبت کنید. امروزه بسیار متداول است که بزرگسالان به دلایل زیبایی تحت درمان ارتودنسی قرار می گیرند، بنابراین برای صحبت کردن با آنها تردید نکنید. آنها ممکن است بتوانند فک شما را بهبود بخشند و به همراستا کردن تدریجی دندان های شما از طریق سفت کردن بریس ها کمک کنند.

به طور کلی، درمان ارتودنسی برای لبخند و سلامت دهان و دندان ها شما عالی است- بنابراین در صورت نیاز به آن، بهتر است از انجام آن صرف نظر نکنید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code