کاشت ایمپلنت و دندانپزشکی دیجیتال

آخرین نوآوری که در فناوری مراقبت های دندانی صورت گرفته باعث شده است فرایندهای دندانپزشکی در حال حاضر راحت تر و سریع تر از قبل انجام شوند. فناوری های جدید دقت بالاتری ارائه می دهند، فرایندهای دندانی کمتری نیاز دارند، و مهم تر از همه اینکه، زمان انتظار تا پایان فرایند نیز کوتاه تر شده است. به لطف “دندانپزشکی دیجیتال” یک “ویزیت کوتاه” برای انجام یک فرایند ترمیمی دندانی کفایت می کند.

دندانپزشکی دیجیتال؛ کاشت ایمپلنت

دندانپزشکی دیجیتال؛ کاشت ایمپلنت

دندانپزشکی دیجیتال: ویزیت دندانپزشکی کوتاه تر

پیشرفت در ابزارها و فناوری های دندانپزشکی اجازه می دهد دندانپزشکی دیجیتال جادوی خود را از ابتدا تا انتهای فرایندهای دندانپزشکی اعمال نماید. به عنوان مثال، اسکنرهای دهانی در طرح درمان به دندانپزشک کمک می کنند دقیق ترین میزان کاشت ایمپلنت های دندانی را مشخص نمایند، و نیز با استفاده از فناوری کامپیوتری مناسب ترین و هماهنگ ترین رنگ روکش با دندان های موجود را بیابند تا دندان های بیمار طبیعی ترین ظاهر ممکن را داشته باشند. اصلی ترین فناوری ها و ابزارها پشت دندانپزشکی دیجیتال عبارتند از:

اسکنرهای داخل دهانی/ اسکنرهای خارج دهانی: یک اسکنر لوله ای کوچک داخل دهان قرار می گیرد که تصاویر داخل و خارج دهانی را با میزان دقت بالایی ثبت می نماید. سپس این تصویر به تصاویر قابل مشاهده سه بُعدی تبدیل می شود که در طراحی و برنامه ریزی برای ترمیم های دندانی استفاده می شوند.

تصاویر رادیوگرافی دیجیتالی با اشعه ایکس: تصویربرداری دیجیتالی در دندانپزشکی، در مقایسه با روش های سنتی تصویر برداری رادیوگرافی با اشعه ایکس با استفاده از فیلم های قدیمی، عملکرد بهتری در گرفتن تصاویر دندانپزشکی دارد. این فناوری قرار گرفتن بیمار در معرض پرتوها را کاهش می دهد و به دندانپزشک در ارزیابی های درمانی کمک می کند.

سی تی پرتو مخروطی: این فناوری تصاویر سه بعدی از ساختارهای دندانی، بویژه دندان ها، فک، صورت، و جمجمه، با جزئیات تولید می کند. دندانپزشک می تواند توده استخوانی را مورد ارزیابی قرار دهد و بهترین محل ترمیم دندانی را مشخص نماید. این فناوری بیشتر در کاشت ایمپلنت های دندانی، کشیدن دندان عقل، و نیز برای انجام کارهای ترمیمی دندانپزشکی با قرار گرفتن بیمار در معرض کمترین میزان پرتو کاربرد دارد.

فناوری CAD/CAM: طراحی با کمک کامپیوتر به دندانپزشک در فرایند طراحی و خلق ترمیم های دندانی کمک می کند. فناوری تولید با کمک کامپیوتر تنها چند ساعت زمان نیاز دارد تا یک ایمپلنت ساخته شود که بتواند داخل دهان بیمار قرار داده شود.

جراحی کاشت ایمپلنت با هدایت کامپیوتر: برنامه های کامپیوتری هستند که مشخص می کنند بهترین مکان برای کاشت ایمپلنت کدام است و چگونه می توان خطرات و پیچیدگی های کاشت ایمپلنت در یک محل نامناسب را کاهش داد، آسیب ها یا درد پس از جراحی را کاهش داد، و طول فرایند را کاهش داد.

تطبیق رنگ روکش ایمپلنت با دندان های مجاور: برنامه تطبیق رنگ کامپیوتری رنگ دندان های مصنوعی را با دندان های طبیعی مقایسه می کند تا روکش هایی با طبیعی ترین ظاهر ممکن تولید شوند.

دندانپزشکی دیجیتال در مراقبت ترمیم های دندانی

·اینله/ آنله: پر کردن دندان برای بیمارانی که مقدار زیادی از ساختار دندان های آنها از دست رفته است.

·روکش های دندانی: روکشی که روی دندان آسیب دیده قرار می گیرد یا قسمت هایی که لازم است پوشش داده شوند.

·بریج ها: بریج ها برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده می شوند و بین دو دندان طبیعی باقی مانده قرار می گیرند تا از جابجایی آنها و بد شکل شدن چهره جلوگیری نمایند.

·ایمپلنت های دندانی: که از یک ریشه مصنوعی تشکیل شده اند که داخل استخوان فک کار گذاشته می شود، و یک دندان مصنوعی با ظاهری طبیعی که روی آن قرار داده می شود و در عمل جویدن هیچ اختلالی بوجود نمی آورد.

دندانپزشکی دیجیتال؛ کاشت ایمپلنت

دندانپزشکی دیجیتال؛ کاشت ایمپلنت

مزایای کاشت ایمپلنت با روش دیجیتال

ایمپلنت های دندانی به خودی خود بهترین گزینه برای جایگزینی دندان های از دست رفته هستند، و با فناوری دیجیتالی حتی بهتر هم می شوند. نه تنها جایگزینی جذاب برای دندان های از دست رفته خود خواهید داشت که درست مانند دندان های طبیعی شما عمل خواهند کرد و ظاهری شبیه آنها خواهند داشت، بلکه، با جراحی که تنها 15 دقیقه طول خواهد کشید، فرایندی راحت تر خواهید داشت! و تنها لازم است سه مرتبه به دندانپزشک مراجعه کنید، بر خلاف روش های سنتی کاشت ایمپلنت که حتی ممکن است هفت مرتبه مراجعه به دندانپزشک نیاز داشته باشند. علاوه بر این، راهنمای جراحی اجازه می دهد جایگیری ایمپلنت ها به صورت دقیق تر انجام شود، به آنها استحکام زیادی می بخشد، و روکش های ایمپلنت اکلوژن فوق العاده ای ایجاد خواهند کرد.

فرایند کوتاه تر

یکی از بهترین مزایای کاشت ایمپلنت های دندانی به روش دیجیتالی این است که مدت زمان زیادی طول نمی کشد. در حالی که جراحی ایمپلنت های دندانی به روش سنتی برای دو ایمپلنت 130 دقیقه یا بیشتر طول می کشد، همین تعداد ایمپلنت ها با کمک روش دیجیتالی در 15 دقیقه کاشته می شوند.

دندانپزشکی دیجیتال؛ کاشت ایمپلنت

دندانپزشکی دیجیتال؛ کاشت ایمپلنت

روکش سریعتر روی ایمپلنت قرار می گیرد

با کاشت دیجیتالی ایمپلنت های دندانی می توانید روکش موقت خود را در همان روز تحویل بگیرید و احتمالاً روکش نهایی را نیز سریعتر دریافت خواهید کرد و به طور میانگین 5-7 روز بعد، در مقایسه با 123 روز پس از کاشت ایمپلنت ها به روش سنتی، روکش دائمی دریافت خواهد شد.

دقت و استحکام بالاتر

به عنوان بخشی از فرایند طراحی، راهنمای جراحی طراحی و تولید می شود تا قرار گیری ایمپلنت هدایت شود. این راهنما بسیار دقیق است. با این سیستم، انحراف از محل دقیق قرار گیری ایمپلنت به طور میانگین 9/0 درجه خواهد بود. در حالی که با دیگر روش ها این انحراف 5/2 درجه یا حتی 9/4 درجه است. دقت بیشتر با این سیستم به این معناست که ایمپلنت بهتر داخل دهان قرار خواهد گرفت در نتیجه استحکام و دوام بیشتری خواهد داشت.

0/5 (0 نظر)
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  شل شدن و افتادن ایمپلنت دندانی
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code