ورزش کردن پس از جراحی کاشت ایمپلنت دندانی

جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی یک جراحی بزرگ و سنگین تلقی نمی شود. در این فرایند، بسته به بافت های داخل دهان بیمار، ریشه های دندان و خود دندان از دست رفته، یا دندان آسیب دیده با یک ایمپلنت دندان تعویض می شوند. برای برخی افراد این تنها یک جراحی است، اما برای برخی دیگر نیاز به جراحی های متعددی دارد. خواه فرایند شما نسبتاً جزئی باشد یا اندکی پیچیده تر باشد، لازم است خودتان را آماده کنید تا روند بهبود پس از فرایند به درستی پیش برود.

یکی از بزرگترین دلایلی که چرا بهبود پس از جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی بسیار مهم است این است که استخوان اطراف ایمپلنت دندانی در حال بهبود است.

اگر جراحی تنها برای کاشت یک ایمپلنت انجام شده باشد، احتمالاً درست یک روز بعد از آن می توانید روی پاهای خود بایستید. شما باید به این حقیقت توجه داشته باشید که استخوان اطراف ایمپلنت دندانی در حال بهبود است. رشد استخوان ممکن است چند ماه طول بکشد و در این بازه زمانی باید از روند آن آگاه باشید.

دوره بهبود برخی از تکنیک های کاشت ایمپلنت های دندانی، مانند All-on-4 ممکن است یک هفته طول بکشد.

اگر شما یکی از عاشقان دویدن باشید یا اغلب صبح ها وقت خود را در باشگاه سپری می کنید، قبل از بازگشت به ورزش کردن پس از کاشت ایمپلنت های دندانی، باید صبر کنید تا بدن شما بهبود پیدا کند. برای افرادی که معمولاً فعال هستند، دوره انتظار می تواند نا امید کننده باشد. با این وجود، مراقبت صحیح پس از جراحی ایمپلنت های دندانی ضروری است. اگر این کار را انجام ندهید، شما با خطر مشکلاتی مواجه خواهید بود که تنها دوره از کار افتادگی شما را طولانی خواهد کرد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  علل ایجاد مزه فلز داخل دهان

برای مراقبت صحیح از ایمپلنت های دندانی پس از کاشت، مراحل خاصی وجود دارند که برای به حداقل رساندن ناراحتی باید آنها را انجام دهید. به عنوان مثال، مهم است زخم را دستکاری نکنید. از تف کردن، شستشو، یا لمس اطراف محلی که جراحی انجام شده است بپرهیزید.

ورزش بعد از ایمپلنت دندان

ورزش بعد از ایمپلنت دندان

بیمار پس از جراحی چه باید بکند؟

اگر برای مراقبت های صحیح پس از جراحی دستور العمل ها را دنبال کنید، خیلی سریع تر می توانید به زندگی فعال قبل از جراحی خود بازگردید. در طول دوره بهبود این نکات را مورد توجه قرار دهید:

  • اگر داخل آینه نگاهی به محل زخم جای جراحی بیندازید احتمالاً یک پست فلزی یا تنها چند بخیه می بینید (هر دو کاملاً طبیعی هستند).
  • اگر مقداری خونریزی احساس می کنید یا داخل بزاق دهان خود خون می بینید، اینها طی 24 ساعت پس از جراحی کاملاً طبیعی هستند. اما اگر احساس می کنید خونریزی شدید است، به مدت 2 ساعت یک تکه گاز استریل تا زده روی محل جراحی قرار دهید و مراقب زخم باشید. اگر خونریزی ادامه پیدا کرد، با دندانپزشک خود تماس بگیرید یا به نزدیکترین مرکز اورژانس مراجعه کنید.
  • تورم، کبودی، و درد نیز ممکن است وجود داشته باشند. اینها پس از جراحی کاملاً طبیعی هستند؛ برای کمک به کاهش تورم تنها کافی است از بیرون روی موضع جراحی یک کیسه یخ بگذارید. این کار را 12 تا 24 ساعت پس از جراحی می توانید انجام دهید.
  • برای پرهیز از بروز درد در محل کاشت ایمپلنت، باید دریافت داروهای تجویزی را درست پس از جراحی آغاز کنید، قبل از آنکه اثر داروی بی حس کننده از بین برود و درد شما شروع شود.
  • برای یک دوره بهبود خوب، رعایت بهداشت دهانی توصیه می شود. لطفاً هنگام مسواک زدن نزدیک محل جراحی با آرامش برخورد کنید اما حداقل به مدت یک تا دو هفته از مسواک زدن روی موضع جراحی خودداری کنید. به جای آن، دندانپزشک برای شما محلول دهانشویه مخصوص تجویز خواهد کرد.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  ایمپلنت دندان و جایگزینی دندان های طبیعی

نکته پایانی این است که احتمالاً پس از جراحی مقداری ناراحتی تجربه خواهید کرد. در طول این مدت دهان شما بیشتر آسیب پذیر است زیرا در حال بهبود است و استخوان جدید در حال رشد کردن است. مهم است از استرس های بی مورد یا آسیب به محل جراحی خودداری کنید.

ورزش بعد از ایمپلنت دندان

ورزش بعد از ایمپلنت دندان

ورزش کردن پس از جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی

برخی بیماران بسیار فعال هستند، آنها دوست دارندکار کنند و زمان زیادی را صرف انجام ورزش زیاد کنند. ما کاملاً به این موضوع آگاه هستیم، با این حال، توصیه می شود فعالیت های فیزیکی خود را به مدت یک هفته به حداقل برسانید، مخصوصاً اگر همزمان چند ایمپلنت دندانی کاشته شد. این بازه زمانی به فرایند شما بستگی دارد و اینکه بدن شما چگونه واکنش نشان می دهد. پس از آن دوره کوتاه استراحت و آرامش، می توانید به تمرینات و ورزش کردن خود برگردید.

وقتی فعالیت های انتخابی خود را از سر می گیرید، باید حواستان به دوره بهبودتان باشد. پریدن خیلی زود وسط دوره ورزش و فعالیت می تواند باعث شود ایمپلنت از محل کاشت پس زده شود. از قرار گرفتن در موقعیت هایی که لازم است فشار بی مورد به خود وارد کنید، یا حتی خطر حادثه و آسیب به محل جراحی وجود داشته باشد، اجتناب نمایید.

حتی دویدن و پیاده روی سریع هم می توانند باعث افزایش درد شما شوند. این به دلیل افزایش جریان خون در منطقه است که می تواند باعث شود مشکلات بیشتری در محل جراحی بروز پیدا کنند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  هزینه انواع جراحی لثه

اگر مطمئن نیستید که چه زمانی برای از سر گیری ورزش مناسب است، باید از دندانپزشک خود بپرسید شما را راهنمایی کند. وضعیت هر بیمار متفاوت است. روند بهبود شما ممکن است به آرامی پیش برود و به شما اجازه دهد ظرف چند روز به سطح طبیعی فعالیت های خود بازگردید. فرد دیگری ممکن است مشکلاتی داشته باشد که لازم باشد چند هفته برای ورزش کردن دست نگهدارد.

شما همیشه باید مراقب بدن و محل کاشت خود باشید. به علائم هشدار دهنده ای که بدن به شما می دهد دقت کنید تا بفهمید برای ورزش کردن زود است یا خیر.

وقتی به روال گذشته برای ورزش کردن باز می گردید، لازم است آمادگی داشته باشید. برخی فعالیت های خاص هستند که حتی پس از گذشت مدت زمان انتظار توصیه شده می توانند موجب بروز مشکل شوند.

اگر هنگام انجام ورزش های مورد علاقه خود ضربان یا خونریزی احساس کردید، باید ورزش کردن خود را متوقف کنید. خم شدن، بلند کردن، یا فعالیت های شدید ممکن است باعث افزایش خونریزی، تورم، و درد شوند.

باید بدانید که برخی ورزش ها یا فعالیت ها شدیدتر از بقیه هستند، بنابراین مدت زمان بیشتری طول می کشد تا فرد پس از جراحی بتواند مثل قبل آنها را انجام دهد.

قبل از جراحی کاشت ایمپلنت چطور؟

روز قبل از انجام جراحی، بیمار می تواند زندگی عادی خود را داشته باشد. مثل همیشه غذا بخورد، آب بنوشد، و ورزش کند. تنها مهم است مصرف آنتی بیوتیک هایی که دندانپزشک برای شما تجویز کرده است یک روز قبل آغاز شود. روز جراحی، بسته به اینکه قرار است جراحی چه زمانی از روز انجام شود، بیمار باید یک صبحانه یا ناهار سالم و دلچسب بخورد.

2/5 (1 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code