مزایای ایمپلنت دندانی

اگر به فکر کاشت ایمپلنت دندانی به جای دندان یا دندان های از دست رفته ی خود هستید، ممکن است سؤالاتی به ذهن شما خطور کنند. آیا ایمپلنت دندانی بهترین گزینه برای شماست؟ آیا هزینه ی آنها بالاست؟ آیا شما گزینه ی مناسبی برای دریافت آنها هستید؟ آیا ایمپلنت های شما طبیعی به نظر می رسند؟ مزایای ایمپلنت دندانی چیست؟

پاسخ سؤالات شما را در قالب مزایای این درمان ارائه  می کنیم:

مزایای ایمپلنت های دندانی

1.     ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی به نظر می رسند.

زمانی که ایمپلنت های دندانی درون استخوان فک قرار می گیرند و دندان مصنوعی روی آنها ثابت می شود، نتیجه ی آن کاملاً طبیعی به نظر می رسد. دندان مصنوعی درست روی لثه قرار می گیرد، به شکلی که هیچ کس قادر نخواهد بود تشخیص دهد کدام یک دندان های واقعی و کدام یک دندان مصنوعی هستند.

مزایای ایمپلنت دندانی

مزایای ایمپلنت دندانی

2.     ایمپلنت های دندانی مانند دندان های طبیعی عمل می کنند.

یکی از بزرگترین فواید ایمپلنت های دندانی، عملکرد آنها است که درست شبیه دندان های طبیعی است. استحکام و عملکرد این نوع دندان ها در بین تمام ترمیم های دندانی بی نظیر است. از آنجا که ایمپلنت های دندانی، درست مانند دندان های طبیعی، محکم درون استخوان فک قرار می گیرند، دندان مصنوعی آن نیز مانند دندان های طبیعی محکم است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  روش های اتصال روکش ایمپلنت - بخش اول

3.     ایمپلنت های دندانی می توانند مانع تحلیل استخوان فک شوند.

یکی از عوارض جانبی از دست رفتن دندان ها این است که پس از مدتی، توده ی استخوانی پیرامون دندان از دست رفته نیز به تدریج دچار تحلیل می شود. علت این امر عدم وجود ریشه است تا بتواند تولید/ تقویت استخوان را تحریک کند. قرار گرفتن ایمپلنت درون استخوان فک، طی فرایندی به نام اسئواینتگریشن osseointegration (جوش خوردن استخوان و ایمپلنت)، موجب تحریک رشد استخوان جدید می شود و به پیشگیری از تحلیل استخوان در آینده کمک می کند.

مزایای ایمپلنت دندانی

مزایای ایمپلنت دندانی

4.     ایمپلنت های دندانی ساختار صورت را حمایت می کنند.

در ادامه ی مورد شماره 3، تحلیل استخوان باعث می شود ظاهر اطراف دهان افرادی که دندان های خود را از دست می دهند فرو رفته و مسن تر به نظر برسد و به تدریج باعث شود ساختار کل صورت تحت تأثیر قرار بگیرد. ایمپلنت های دندانی با کمک به حفظ استحکام استخوان های فک می توانند ساختار چهره را حفظ کنند.

مزایای ایمپلنت دندانی

مزایای ایمپلنت دندانی

5.     ایمپلنت های دندانی با دوام هستند.

درست مانند دندان های طبیعی، با مراقبت های جدی، می توان ایمپلنت های دندانی را یک عمر در دهان حفظ کرد.

6.     ایمپلنت های دندانی مقرون به صرفه هستند.

اگر دوام ایمپلنت ها را مد نظر قرار دهید و هزینه ی آن را با هزینه های دیگر ترمیم ها مقایسه کنید که باید به طور منظم هر چند سال یک مرتبه تعویض شوند، علیرغم هزینه ی بالای این درمان، متوجه می شوید که روی هم رفته این درمان مقرون به صرفه است. به محضی که ایمپلنت ها با موفقیت درون دهان جای گیرند و فرد با شرایط جدید تطبیق پیدا کند، جراح ایمپلنت راهنمایی های لازم برای مراقبت مؤثر از ایمپلنت ها و پیشگیری از بروز مشکلات در آینده را ارائه خواهد کرد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  خطر پیرسینگ ناحیه دهان برای دندان و ایمپلنت دندانی

7.     ایمپلنت های دندانی، برای آنچه می خورید محدودیت ایجاد نمی کنند.

یکی از بیشترین شکایاتی که بیماران از افتادن دندان ها یا استفاده از دندان های مصنوعی دارند این است که باید رژیم غذایی خود را تغییر دهند زیرا بایت آنها به اندازه ی قبل کارآمد نیست، یا دندان های مصنوعی به خوبی در جای خود ثابت باقی نمی مانند تا خوراکی هایی مانند سیب یا استیک را بجوند.

به محضی که ایمپلنت های دندانی در جای خود ثابت شوند، فرد می تواند مانند قبل هر نوع غذا یا نوشیدنی مصرف کند.

مزایای ایمپلنت دندانی

مزایای ایمپلنت دندانی

8.     ایمپلنت های دندانی به شما اجازه می دهند با اعتماد به نفس غذا بخورید، حرف بزنید یا بخندید.

در ادامه ی مورد شماره 7، عدم وجود دندان و/ یا استفاده از دنچرها می تواند روی اعتماد به نفس فرد تأثیر بگذارد. از دست رفتن دندان ها می تواند روی احساس شما از لبخندتان تأثیر داشته باشد. از سوی دیگر، افرادی که دندان مصنوعی استفاده می کنند همیشه نگران حرکت و جابجایی دندان های مصنوعی حین حرف زدن یا خندیدن هستند. در حالی که ایمپلنت های دندانی یا دندان های مصنوعی بر پایه ی ایمپلنت، که درون استخوان فک ثابت شده اند، تکان نمی خورند. بنابراین فرد می تواند با اعتماد به نفس کامل لبخند یا حرف بزند.

مزایای ایمپلنت دندانی

مزایای ایمپلنت دندانی

9.     مراقبت از ایمپلنت های دندانی ساده است.

مراقبت از ایمپلنت های دندانی راحت و ساده است زیرا مراقبت از آنها درست شبیه دندان های طبیعی است، مثلاً، مسواک زدن حداقل دو مرتبه در طول روز، کشیدن نخ دندان به صورت روزانه، مراجعه ی منظم به دندانپزشک یا متخصص بهداشت دهان و دندان. بسیاری افراد فکر می کنند از آنجا که ایمپلنت های آنها از مواد طبیعی و ارگانیک ساخته نشده اند، نیاز به تمیز کردن ندارند، اما واقعیت چیز دیگری است. مانند دندان های طبیعی، اگر از ایمپلنت های دندانی نیز مراقبت نشود می توانند پلاک و جرم به خود بگیرند و دچار بیماری لثه و عفونت شوند.

مزایای ایمپلنت دندانی

مزایای ایمپلنت دندانی

10.  نتایج فرایند کاشت ایمپلنت های دندانی کاملاً قابل پیش بینی است.

مزایای ایمپلنت دندانی

مزایای ایمپلنت دندانی

موفقیت کاشت ایمپلنت های دندانی به موقعیت آنها درون دهان بستگی دارد و نیز میزان استخوان موجود در فک که ایمپلنت را در جای خود نگه می دارد. عواملی مانند کشیدن سیگار نیز می توانند روی موفقیت یا شکست نهایی کاشت ایمپلنت تأثیر گذار باشند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  روش‌های پیشگیری و درمان تحلیل لثه

روی هم رفته، نرخ موفقیت جراحی های کاشت ایمپلنت تقریباً 98 % است، به این معنا که می توان نتایج آن را موفقیت آمیز پیش بینی کرد و می توان گفت تقریباً برای اکثر افراد مناسب است.

5/5 (1 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code