عاداتی که با دریافت ایمپلنت های دندانی باید آنها را ترک کنید!

اگر شما برای دریافت ایمپلنت های دندانی اقدام کرده اید، به شما تبریک می گوییم!

یکی از بهترین نکات زندگی کردن در قرن 21 این است که نداشتن دندان می تواند چیزی باشد که به گذشته مربوط می شود! گزینه های مختلفی برای جایگزینی دندان های از دست رفته وجود دارند که به افراد کمک می کنند لبخند از دست رفته خود را احیاء کنند. ایمپلنت های دندانی یکی از روش هایی هستند که به دلیل مزایایی که دارند، بیماران و دندانپزشکان به یک اندازه آنها را ترجیح می دهند. یکی از این مزایا این حقیقت است که آنها تا 25 سال یا حتی تا پایان عمر دوام دارند.

دریافت ایمپلنت های دندانی هیجان انگیز است، مخصوصاً وقتی که طی چند سال گذشته با پروتزهای مصنوعی زندگی کرده باشید. پس از دریافت ایمپلنت های دندانی شما وارد مرحله زندگی غذا خوردن بدون استرس خواهید شد و به گونه ای لبخند خواهید زد که هرگز پیش از آن نزده اید. با این حال، به منظور حفظ ایمپلنت های دندانی، مجبور خواهید بود برخی از عادات خود را در طول زندگی مجدداً ارزیابی کنید. اگر به خوبی از ایمپلنت های دندانی خود مراقبت نکنید، آنها می توانند آسیب ببینند. در اینجا به بیان برخی از عاداتی می پردازیم که پس از دریافت ایمپلنت های دندانی باید از آنها پرهیز نمایید تا طول عمر آنها را افزایش دهید.

مراقبت از ایمپلنت دندانی

مراقبت از ایمپلنت دندانی

مصرف دخانیات

پس از جراحی ایمپلنت های دندانی باید به هر قیمتی از سیگار، سیگار برگ، تنباکوی جویدنی، و دیگر فراورده های تنباکو اجتناب نمایید. گرچه پس از کاشت ایمپلنت های دندانی وقتی شما بهبود می کنید از نظر فنی می توانید مجدداً از آنها استفاده کنید، اما بدون پیامد هم نیست. برای افرادی که به تازگی ایمپلنت های دندانی را دریافت کرده اند، با استفاده از تنباکو، احتمال شکست فوری ایمپلنت های دندانی افزایش پیدا خواهد کرد.

بعلاوه، استفاده از فراورده های تنباکو برای سلامت دهان وحشتناک خواهد بود. همه مواد شیمیایی موجود در تنباکو با لثه ها، دندان ها، ایملپنت ها، و ترمیم های دندانی شما تماس پیدا می کنند و منجر به افزایش احتمال بروز حفره های دندانی همینطور بیماری لثه خواهد شد. بیماری لثه یک عامل اصلی دیگر در شکست ایمپلنت های دندانی است. افراد سیگاری دو یا سه برابر بیشتر از افراد دیگر در معرض خطر از دست دادن ایمپلنت های دندانی خود هستند.

اگر می خواهید طول عمر ایمپلنت های دندانی خود را افزایش دهید، استفاده از فراورده های تنباکو را ترک کنید تا از مزایای آن بهره مند شوید.

مراقبت از ایمپلنت دندانی

مراقبت از ایمپلنت دندانی

نوشیدن الکل

پس از کاشت ایمپلنت های دندانی، تا شش ماه طول می کشد که فک شما به طور کامل بهبود پیدا کند. طی این فرایند، پیوند و جوش خوردن بین استخوان فک و ایمپلنت اتفاق می افتد. این فرایند تحت عنوان اسئواینتگریشن شناخته می شود. اسئواینتگریشن برای سلامت ایمپلنت های دندانی شما حیاتی است. متأسفانه، وقتی شما در طول دوره بهبود الکل می نوشید، می تواند روی اسئواینتگریشن شما تأثیر بگذارد و پس از آن منجر به شکست ایمپلنت های دندانی شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  اصول مراقبت از دهان و دندان برای افراد مسن

وقتی فک شما کاملاً بهبود پیدا کرد، می توانید به مقدار کم الکل بنوشید. تنها به خاطر داشته باشید که مصرف زیاد الکل می تواند منجر به خشکی دهان شود که باعث بروز بیماری لثه می شود و در نهایت باعث بیماری لثه می شود و احتمالاً موجب شکست کاشت ایمپلنت های دندانی می شود. از محدودیت های خود اطلاع داشته باشید و از نوشیدن هر روز الکل بپرهیزید تا طول عمر ایمپلنت دندانی خود را افزایش دهید.

مراقبت از ایمپلنت دندانی

مراقبت از ایمپلنت دندانی

غذاها و خوراکی های چسبناک

پس از جراحی در طول مدتی که فک شما بهبود پیدا می کند، توصیه می کنیم رژیم غذایی نرم را انتخاب کنید مبادا به طور تصادفی به ایمپلنت خود آسیب وارد کنید. به این معنا که باید از خوردن غذاهای چسبناک پرهیز کنید زیرا احتمال چسبیدن آنها به پروتز مصنوعی دندان شما وجود دارد. در غیر اینصورت، آنها به ایمپلنت دندانی شما خواهند چسبید و باعث جابجا شدن آن خواهند شد. با این حال، پس از بهبود کامل فک شما، برای لذت

بردن از غذاهای چسبناکی که دوست دارید هیچ جیز مانع شما نخواهد شد! تنها باید آنها را به آرامی بخورید.

خوردن مداوم میان وعده

اگر شما در طول روز مدام در حال خوردن یا جرعه جرعه نوشیدن خوراکی ها و مایعات شیرین و قندی هستید، دندان های شما از شما تشکر نخواهند کرد. وقتی شما این ذرات غذایی را داخل دهان خود قرار می دهید، باکتری ها از آنها تغذیه خواهند کرد و به عنوان محصول جانبی یک اسید ضعیف تولید خواهند کرد. در این صورت، در انتها مینای دندان های شما آسیب خواهند دید و احتمال اینکه دچار پوسیدگی دندان شوید افزایش پیدا خواهد کرد. ایمپلنت های دندانی برای افرادی فوق العاده هستند که دندان های خود را از دست داده اند، اما مراقبت صحیح از آنها مهم است. با پرهیز از این عادات بد، بیشتر احتمال دارد که بتوانید با موفقیت لبخند خود را اصلاح کنید.

مسواک نزدن و نخ دندان نکشیدن

ممکن است فکر کنید نداشتن دندان های طبیعی به این معنا است که می توانید مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را نادیده بگیرید، زیرا می دانیم که ایمپلنت های دندانی نمی توانند دچار پوسیدگی شوند. اما این صحت ندارد. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن درست به همان اندازه ای که برای دندان های طبیعی مهم بودند، با ایمپلنت های دندانی نیز ضرورت دارند. مسواک زدن دندان های مصنوعی شما برای زدودن پلاک ها و باکتری ها از داخل دهان شما مهم است زیرا نه تنها به دندان ها بلکه به لثه های شما نیز آسیب وارد می کنند. بدون زدودن پلاک ها و باکتری ها، دهان شما بوی بدی خواهد داشت و می توانند کنار خط لثه های شما انباشته شوند و موجب بروز بیماری لثه شوند. اگر هیچ دندان طبیعی داخل دهان شما باقی مانده است، لازم است که آنها را نیز برای زدودن پلاک ها از بین دندان ها و زیر خط لثه ها نیز نخ دندان بکشید. ادامه دادن بهداشت دهانی خوب با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن دو مرتبه در طول روز به شما کمک خواهد کرد از بروز بیماری لثه و شکست احتمالی ایمپلنت های دندانی پیشگیری کنید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کاشت ایمپلنت دندانی در دوران بارداری

محکم مسواک زدن

به منظور حفظ سلامت دهان و دندان ها، دو مرتبه مسواک زدن و یک مرتبه نخ دندان کشیدن در طول روز ضروری است، در غیر اینصورت، پس از هر وعده غذایی. درست مسواک نزدن به اندازه اصلاً مسواک نزدن بد است. اگر شما هنگام مسواک زدن از نیروی زیادی استفاده می کنید، می توانید به مینای محافظ دندان ها و بافت لثه آسیب وارد کنید. برای محافظت از ایمپلنت های دندانی محکم، باید لثه های سالمی داشته باشید. این عادت به مرور زمان می تواند باعث تحلیل رفتن بافت لثه ها شود. همیشه از مسواک های دارای فرچه نرم اسفاده کنید و فشار ملایمی با دست خود به مسواک وارد کنید.

عدم مراجعه به دندانپزشک

درست مانند مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، مراجعه به دندانپزشک عادتی است که نباید از انجام آن اجتناب کرد. باید از سلامت دهان خود اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید ایمپلنت های دندانی شما در بهترین وضعیت خود قرار دارند، تا طول عمر آنها در حد امکان افزایش پیدا کند. وقتی هر شش ماه (توصیه ما این است) یا یک سال یک مرتبه به دندانپزشک مراجعه می کنید، همه دندان های طبیعی باقی مانده شما پاکسازی خواهند شد، ایمپلنت های دندانی شما معاینه خواهند، و هر گونه مشکلات احتمالی شما شناسایی و درمان خواهند شد. این کار از بزرگ تر شدن مشکلات کوچک جلوگیری می کند و به شما کمک می کند برای مدت زمان طولانی تری از ایمپلنت های دندانی خود لذت ببرید.

مراقبت از ایمپلنت دندانی

مراقبت از ایمپلنت دندانی

استفاده از دندان ها به عنوان ابزار

اگر می خواهید یک بسته را باز کنید و با دستان شما انجام شدنی نیست، باید از قیچی استفاده کنید یا دندان های خود؟ اگر پاسخ شما دندان های شماست، اشتباه می کنید! ممکن است باز کردن بسته بندی های محکم، درب بطری ها، و باز کردن گره ها با دندان ها به نظر ساده تر می رسد، اما می تواند موجب بروز آسیب شود. هرگز نباید از دندان های خود به عنوان ابزار استفاده کنید، مخصوصاً اگر ایمپلنت دندانی دارید. ایمپلنت های دندانی شما از برخی از پیشرفته ترین مواد موجود ساخته شده اند، اما آنها برای جویدن غذا طراحی شده اند، نه پلاستیک، فلز، یا بافت های سفت مانند ناخن.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  اصلاح زاویه کاشت ایمپلنت

حتی یخ نیز غیر جویدنی تلقی می شود. ایمپلنت های دندانی شما الیاف لیگامان پریودنتال ندارند تا از آنها در برابر ضربه مانند ضربه گیر محافظت کند، بنابراین آنها بویژه در برابر نیروهای ناشی از کشیدن یا پیچاندن آسیب پذیرتر هستند. به این معنا که به هیچ عنوان نباید ناخن بجوید، هیچ بسته بندی با دندان باز کنید، و هرگز یخ بجوید. دندان های شما تنها باید برای جویدن و لبخند زدن استفاده شوند، تنها همین. استفاده از دندان ها به عنوان ابزار نخستین گام برای ایجاد مشکل برای ایمپلنت های دندانی شماست.

جویدن ناخن

ترک این عادت می تواند بسیار دشوار باشد، اما قطعاً ارزش زمان گذاشتن برای ترک آن را دارد. این عادت می تواند برای سلامت عمومی شما مضر باشد زیرا شما در این فرایند شما باکتری ها و ویروس ها را وارد بدن خود می کنید. این عادت می تواند به ایمپلنت های دندانی شما نیز آسیب وارد کند. گرچه ایمپلنت های دندامی با دوام و محکم هستند، اما تخریب ناپذیر نیستند. جویدن ناخن می تواند موجب لب پر شدن، یا شکستن دندان ها شود، بعلاوه وقتی فک برای یک بازه زمانی طولانی مدت در یک موقعیت جلو آمده قرار دارد، می تواند باعث شود فشار زیادی به فک وارد شود. شما حتی می توانید موجب پاره و زخم شدن بافت لثه نیز شوید. برای ترک این عادت، سعی کنید گام هایی برای کاهش استرس خود بردارید، از لاک ناخن با مزه تلخ استفاده کنید، و برای مانیکور کردن ناخن های خود هزینه کنید.

جویدن اقلام غیر خوراکی

یک عادت عصبی نسبتاً شایع جویدن اقلامی است که به منظور خوردن تولید نشده اند. خواه دندان های خود را روی مکعب های یخ قرار دهید یا مداد، خودکار، یا هر چیز دیگری، این کار می تواند فشار زیادی به ایمپلنت های دندانی شما وارد کند و حتی به استخوانی که آنها را در بر گرفته است نیز آسیب وارد کند.

عدم استفاده از محافظ دندان شبانه

آخرین عادتی که پس از دریافت ایمپلنت های دندانی باید آن را ترک کنید عدم استفاده از محافظ دندان شبانه یا محافظ دندان معمولی در طول روز است زمانی که به آن نیاز دارید. برای مثال، اگر شما شب ها دندان های خود را روی یکدیگر فشار می دهید و می سایید، باید محافظ دندان شبانه استفاده کنید. این ابزار از دندان های مصنوعی و ایمپلنت های دندانی شما در برابر آسیب محافظت می کند. اگر بازی های پر زد و خورد انجام می دهید، استفاده از محافظ دندان از آسیب دیدن ایمپلنت های شما تا جایی که دچار شکست شوند محافظت می کند.

آینده ایمپلنت های دندانی شما به طور کامل در دستان شما است. انتخاب های صحیح داشته باشید و پس از دریافت ایمپلنت های دندانی از عادات زیر پرهیز نمایید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code