شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت دندانی

آمادگی روحی و روانی

آماده سازی برای جراحی می تواند اعصاب و روح بیمار را مغشوش سازد. مهم نیست جراح شما چقدر خوب است یا چند مرتبه این جراحی را انجام داده است، به هر حال، این جراحی برای شما تازگی دارد و البته، می تواند برای شما نگران کننده باشد. و جراحی های دهان هیچ تفاوتی با جراحی های ایمپلنت های دندانی ندارند.

در واقع، بسیاری افراد با فکر کردن به فرایندهای دندانپزشکی عصبی می شوند، اما برخی افراد ممکن است با فکر کردن به جراحی ایمپلنت های دندانی بیشتر از هر جراحی دیگری عصبی شوند. با این حال، ایمپلنت های دندانی گزینه های جایگزین خوبی برای دندان ها هستند. اگر به این نتیجه رسیده اید که ایمپلنت های دندانی گزینه های خوبی برای شما هستند، اما برای انجام جراحی عصبی هستید، اینجا نکاتی هستند که می توانند به شما کمک کنند به لحاظ روحی و ذهنی برای انجام این جراحی آمادگی پیدا کنید.

آمادگی لازم برای کاشت ایمپلنت های دندانی

آمادگی لازم برای کاشت ایمپلنت های دندانی

سوالات خود را از دندانپزشک یا جراح کاشت ایمپلنت بپرسید

هر چقدر اطلاعات شما راجع به جراحی ایمپلنت های دندانی بیشتر باشد، احساس آمادگی بیشتری خواهید داشت و اعتماد شما به انتخابتان بیشتر خواهد بود. به طور کلی، فرایندهای ایمپلنت های دندانی با کمترین مشکلات و پیچیدگی ها موفقیت آمیز هستند، بنابراین این احتمال وجود دارد که با داشتن اطلاعات بیشتر راجع به آن، احساس اطمینان بیشتری خواهید داشت.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تحلیل و پیوند لثه برای کاشت ایمپلنت های دندانی

دندانپزشک نیز ممکن است راجع به دهان و دندان هایتان سؤالات خاصی از شما بپرسد. شما می توانید نگاهی به آمار نرخ موفقیت کاشت ایمپلنت های دندانی یا جزئیات روند بهبود پس از جراحی کاشت ایمپلنت بیندازید، اما دندانپزشک شما شخصی است که می تواند راجع به جزئیات طرح درمان شما اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار دهد.

آمادگی لازم برای کاشت ایمپلنت های دندانی

آمادگی لازم برای کاشت ایمپلنت های دندانی

شرایط بعد از عمل را فراهم کنید

شما راجع به جراحی خود احساس راحتی بیشتری خواهید داشت اگر بدانید که می توانید بدون هیچ مشکلی پس از آن استراحت کنید. چند روز نیاز به مرخصی خواهید داشت، به همین دلیل برای آن برنامه ریزی کنید. یخچال منزل خود را پر از غذاها و خوراکی های نرمی کنید که خوردن و جویدن آنها راحت باشد. از یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود بخواهید در روز جراحی شما را در مسیر بازگشت همراهی کند و پس از اتمام فرایند جراحی، اگر دندانپزشک برای شما دارویی تجویز کرد، داروهای شما را از داروخانه تهیه کند.

ایجاد آمادگی های لازم برای روز جراحی و زمان پس از جراحی می تواند به شما کمک کند از لحاظ ذهنی آمادگی بیشتری برای آن داشته باشید. شما می دانید که آمادگی دارید و نیاز نیست نگران هیچ چیز دیگری غیر از مراقبت از خودتان باشید.

آمادگی لازم برای کاشت ایمپلنت های دندانی

آمادگی لازم برای کاشت ایمپلنت های دندانی

روز قبل از جراحی آمادگی داشته باشید

از آنجا که پس از جراحی ممکن است مجبور باشید برای مدت محدودی رژیم غذایی خود را به غذاهای نرم محدود کنید، روز قبل از جراحی خود را به غذای مورد علاقه تان مهمان کنید. با این حال، قبلاً آن را با دندانپزشکتان چک کنید، زیرا اگر قرار باشد جراحی تحت بیهوشی کامل انجام شود، قبل از جراحی ممکن است مجبور باشید برای مدت زمان کوتاهی، 8 تا 12 ساعت، هیچ چیز نخورید. این کمک می کند تهوع پس از جراحی به کمترین میزان خود برسد. اما اگر جراحی تحت بی حسی موضعی انجام می شود، هیچ محدودیتی برای خوردن و نوشیدن قبل از جراحی وجود نخواهد داشت. بنابراین داشتن زمانبندی درست از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  بیماری‌ لثه (پریودنتال)

اگر هنوز هم احساس می کنید عصبی هستید، با یک دوست بیرون بروید، فیلم ببینید یا کارهای تفریحی دیگری انجام دهید تا روز قبل از جراحی ذهن خود را مشغول نگه دارید. زود به رختخواب بروید و خوب بخوابید. به خودتان یادآوری کنید که فرایند کاشت ایمپلنت شما یکی دیگر از فرایندهایی است که برای مراقبت از سلامت خود باید انجام دهید.

آمادگی برای اتفاقات بعد از جراحی

  • پس از جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی ممکن است مقداری خونریزی تجربه کنید، که می توانید آن را با یک تکه گاز استریل کاهش دهید.
  • بخیه هایی که استفاده شده اند جدا می شوند و معمولاً نیاز نیست کشیده شوند.
  • برای استراحت کردن بعد از جراحی برنامه ریزی کنید. برای کاهش درد، دندانپزشک نسخه ای به شما خواهد داد که در صورت بروز درد می توانید از آن استفاده کنید. برای کنترل تورم از کیسه یخ استفاده کنید. برای شب پس از جراحی برنامه بیرون رفتن نداشته باشید.
  • احتمالاً می توانید روز پس از جراحی به محل کار خود برگردید. با این حال، مطمئن شوید طی یک هفته پس از جراحی، وظایف مهمی نداشته باشید. اکثر افراد، به مدت 7 تا 10 روز پس از جراحی مقداری ناراحتی و تورم خواهند داشت. مطمئن شوید قبل از جراحی راجع به آن با جراح خود صحبت کرده اید تا آمادگی های لازم را تدارک ببینید.
  • ممکن است پس از جراحی برای شما آنتی بیوتیک نیز تجویز شود.
  • طی دوره بهبود، حفظ بهداشت عالی دهان ضروری است. مراقبت های ضعیف منجر به تورم مزمن بافت های لثه خواهند شد، که یکی از مهم ترین عوامل شکست ایمپلنت های دندانی هستند.
  • برای مراجعه منظم و چهار مرتبه در سال به دندانپزشک، برنامه ریزی کنید تا از سلامت ایمپلنت های دندانی خود اطمینان حاصل کنید.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کاشت ایمپلنت های دندانی با روش پانچ و بدون فلپ

جراحی کاشت ایمپلنت های دندانی ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما وقتی لبخند زیبای جدید خود را می بینید ارزش آن را دارد. اگر به جایگزینی برای دندان خود نیاز دارید و فکر می کنید ایمپلنت های دندانی گزینه مناسبی برای شما هستند، برای مشاوره برنامه ریزی کنید.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code