کمک راهنمای جراحی یا سرجیکال گاید به کاشت ایمپلنت دندانی

مزایای راهنمای جراحی ایمپلنت دندان

در حالی که فناوری با سرعت بسیار زیادی در حال پیشرفت است، این امر بویژه در زمینه دندانپزشکی صدق می کند. به نظر می رسد که یک فناوری جدید یا یک محصول جدید وجود دارد که هر هفته وارد بازار می شود. یکی از انواع اشکال فناوری که منجر به مزایای بسیاری برای صنعت شده است، راهنمای جراحی یا سرجیکال گاید کاشت ایمپلنت دندان است. این راهنماها آخرین پیشرفت در دنیای دندانپزشکی هستند و فرآیندهای جراحی را به فراتر از دندانپزشکی متحول کرده اند.

راهنماهای جراحی این امکان را برای پزشکان فراهم می کنند که کاشت ایمپلنت را به صورت مجازی طراحی کنند و سپس به ایمن ترین، قابل پیش بینی ترین و کارآمدترین روش ممکن، ایمپلنت را با دقت قرار دهند. علاوه بر افزایش دقت، در مدت زمانی که بیماران باید روی صندلی دندانپزشکی صرف کنند نیز صرفه جویی خواهد شد.

راهنمای جراحی چیست؟

یک راهنمای جراحی به دندانپزشکان کمک می کند تا ایمپلنت های دندانی را به درستی و در مکان های مناسب قرار دهند. این راهنماها توسط نرم افزار تصویربرداری ایجاد شده اند که یک طرح جدید را ایجاد می کند، که هدف آن ایجاد یک فرآیند یکپارچه برای کاشت ایمپلنت های دندانی است. به منظور ایجاد یک راهنمای جراحی، از محل جراحی مورد نظر قالب هایی گرفته می شوند، که تصاویر سه بعدی را نیز شامل می شود. سپس این قالب ها و تصاویر ثبت شده به نرم افزار ویژه ای منتقل می شوند که یک ابزار راهنما را بوجود می آورد. سپس این ابزارها- که شبیه یک نگهدارنده (ریتینر) شفاف به نظر می رسند- روی دندان های بیمار قرار داده می شوند و دندانپزشک به راحتی می تواند ناحیه ای که باید ایمپلنت در آن قرار داده شود را پیدا کند.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  چرا ریشه های دندان های من اینقدر بزرگ هستند؟

ارزیابی آناتومی بیمار به تعیین بهترین نوع طرح درمان کمک می کند. هنگام طراحی راهنمای جراحی، نحوه پشتیبانی راهنما در نظر گرفته می شود. برخی از راهنماهای جراحی بر پایه دندان هستند، در حالی که برخی از راهنماهای جراحی اگر روی بافت نرم قرار گیرند، بهترین عملکرد را دارند. در مواقعی که لازم است راهنمای جراحی روی استخوان فک قرار گیرد، می توان از راهنماهای بر پایه استخوان نیز استفاده کرد. عوامل دیگری که درمان اختصاصی ایمپلنت بیمار شما را تعیین می کنند عبارتند از: نیازهای بیمار، تعداد ایمپلنت های مورد نیاز، نوع راهنمای جراحی مورد نیاز، و در صورت نیاز به جراحی بدون فلپ یا پروتز ثابت یا متحرک. بعد از معاینه بالینی بیمار، می توان یک راهنمای جراحی متناسب با طرح درمانی بیمار استفاده کرد.

 راهنمای جراحی یا سرجیکال گاید

راهنمای جراحی یا سرجیکال گاید

چرا مفید است؟

از زمانی که ایمپلنت های دندان ابداع شده اند، قرار دادن آنها در مکان های مناسب برای دندانپزشکان بسیار دشوار بوده است. با توجه به زوایای نامناسب و ناتوانی در دید واضح، قرار دادن ایمپلنت های دندانی برای بسیاری از متخصصان دندانپزشکی دشوار بوده است. و با توجه به این مشکلات، بسیاری از ایمپلنت ها به صورت نامناسب و نادرست قرار داده شده اند که می تواند منجر به بروز بسیاری از عوارض برای سلامت دهان و صرف میلیون ها دلار برای مطالبات بیمه شود. با توجه به این مشکل رو به رشد، باید کاری انجام شود. اینجاست که راهنماهای جراحی بوجود آمدند تا تمام این مشکلات را برطرف کنند.

مزایای راهنمای جراحی

در حالی که ایمپلنت های دندانی همیشه و در همه جا برای دندانپزشکان یک چالش بوده اند، راهنمای جراحی بازی را برای همیشه تغییر داده است. امروزه این راهنماها مزایای متعددی را هم برای بیمار و هم برای دندانپزشکی که این فرایند را انجام می دهد، ارائه می کنند. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا در مورد مزایای کلیدی راهنماهای جراحی و اینکه چگونه آنها دندانپزشکی زیبایی را همانطور که آن را می شناسیم متحول کرده اند، آشنا شوید.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  خطر دندان قروچه یا براکسیسم برای دندان و ایمپلنت

قرارگیری دقیق ایمپلنت های دندانی

از زمانی که ایمپلنت های دندانی برای نخستین بار ایجاد شدند، دندانپزشکان با قرار دادن صحیح این ایمپلنت ها مشکل داشتند. در حالی که این مشکلات می توانستند ناشی از عدم مهارت دندانپزشک باشند، بیشتر به دلیل این واقعیت بود که دیدن این مکان های ایمپلنت بسیار دشوار است. هنگامی که راهنماهای جراحی معرفی شدند، منجر به بروز موارد بسیار کمتر قرار دادن نامناسب این ایمپلنت های دندانی شد. یکی از مزایای اصلی استفاده از راهنمای جراحی افزایش دقت است. این راهنماها به متخصصان دندانپزشکی اطمینان خاطر می دهند که این ایمپلنت ها در مکان های صحیح قرار داده می شوند.

این نه تنها زمان جراحی را کاهش می دهد، بلکه تروما، درد و تورم را برای بیماران کاهش می دهد. و این به نوبه خود، منجر به زمان بهبودی کوتاه تر برای بیماران می شود. علاوه بر این، قرار دادن ایمپلنت به بهترین شکل را تضمین می کند که منجر به مراقبت قابل پیش بینی از بیمار می شود.

جراحی سریع تر

جراحی ایمپلنت های دندانی قبلاً یک فرآیند طولانی بود، اما به لطف راهنمای جراحی یا سرجیکال گایدها، سرعت انجام همه این کارها واقعاً بالا رفته است. به جای اینکه دندانپزشکان از روش های سنتی برای یافتن مکان مناسب برای کاشت ایمپلنت های دندانی استفاده کنند، اکنون به سادگی راهنما را روی دندان ها قرار می دهند و به سراغ بقیه مراحل می روند. این راهنماها این امکان را برای دندانپزشکان فراهم می کنند که بدانند ایمپلنت دقیقاً کجا باید قرار بگیرد، که منجر به یک جراحی دندانپزشکی به سرعت نور می شود.

 راهنمای جراحی یا سرجیکال گاید

راهنمای جراحی یا سرجیکال گاید

آرامش خاطر

روش های استاندارد کاشت ایمپلنت های دندانی معمولاً به این معنا است که متخصص دندانپزشکی باید ایمپلنت را با دست قرار دهد و هیچ چیزی راه آنها را راهنمایی نمی کند. اما این روش دست آزاد حتی اگر در ابتدا کار کند، باز ممکن است بعداً هم مشکلاتی وجود داشته باشد. و گرچه این روند برای سال ها کار می کرده است، اما عدم اطمینان و ترس زیادی مربوط به این فرایند دندانپزشکی زیبایی وجود داشته است. وقتی راهنماهای جراحی وارد بازار شدند، آن استرس و عدم اطمینان از بین رفت. امروزه دندانپزشکان- و بیماران آنها- از این که این ایمپلنت ها در محل دقیقی قرار می گیرند خیالشان راحت است.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  کشیدن دندان و آنچه لازم است در مورد آن بدانید

انواع راهنماهای جراحی

بسته به نیازهای بیمار و طرح درمان مختص شما، لابراتوارهای مختلف، انواع مختلف راهنمای جراحی را برای ارائه شخصی ترین و دقیق ترین نتایج برای جراحی های ترمیم ایمپلنت ارائه می دهند. این سه گزینه شامل راهنمای ایمن، راهنمای کلی، و راهنمای آزمایشی هستند.

راهنمای ایمن

راهنمای ایمن زمانی استفاده می شود که پزشکان به دقیق ترین کاشت ایمپلنت دندانی نیاز داشته باشند. این راهنما راهنمایی کامل دریل و ایمپلنت از جمله توقف فیزیکی را ارائه می کند و تضمین می کند که هرگز حفره بیش از حد عمیق ایجاد نخواهد شد.

راهنمای کلی

همانطور که از نامش پیداست، راهنمای کلی با تمام برندهای ایمپلنت دندان سازگار است. با استفاده از این نوع راهنما، تنها باید از یک راهنما استفاده کنید و در عین حال می توانید دقت را در تمام مراحل کار حفظ کنید. این راهنما زمانی استفاده می شود که شما به دنبال راهنمایی دقیق در  تمام مراحل ایجاد حفره هستید.

 راهنمای جراحی یا سرجیکال گاید

راهنمای جراحی یا سرجیکال گاید

راهنمای آزمایشی

هنگامی که پزشکان یک نقطه ورودی دقیق می خواهند، یک راهنمای آزمایشی راهنمایی برای اولین مرحله ایجاد حفره را ارائه می دهد. راهنمای آزمایشی قابلیت پیش بینی جراحی ایمپلنت را افزایش می دهد و می تواند برای درمان بیماران نیمه بی دندان و بی دندان استفاده شود. هر کیت جراحی استاندارد را می توان با راهنمای آزمایشی استفاده کرد.

4/5 (1 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code