تاثیر ایمپلنت بر کاهش خطر بیماری های قلبی

در حال حاضر، بر اساس باور مشترک دندانپزشکان و بیماران، ایمپلنت های دندانی بهترین روش برای جایگزینی هر تعدادی از دندان های از دست رفته هستند، اما آیا می دانسته اید که انها می توانند به حفظ سلامت قلب شما نیز کمک کنند؟ بر اساس تحقیقات جدید، از دست رفتن دندان ها در میانسالی اتفاق می افتد و به میزان چشمگیری می تواند احتمال گسترش بیماری های عروق کرونر قلب را افزایش دهد.

با این حال، ایمپلنت های دندانی می توانند کمک کنند تأثیرات از دست رفتن دندان ها به طور کامل معکوس شود، لبخند شما را احیاء کند و به طور همزمان از قلب شما محافظت کند. به خواندن این مطلب ادامه دهید تا در این زمینه بیشتر یاد بگیرید.

از دست رفتن دندان ها و بیماری عروق کرونر قلب

یک تیم از دانشمندان تحقیقی انجام دادند تا ببینند آیا هیچ ارتباطی بین از دست رفتن دندان ها در میانسالی و بیماری عروق کرونر قلب وجود دارد یا خیر. برای انجام این کار، آنها نگاهی به دو مطالعه قبلی داشتند که روی هزاران زن و مرد 45 تا 69 ساله ای انجام شده بود که از دست رفتن دندان و سلامت قلب خود را در طول یک دوره 12 تا 18 ساله گزارش داده بودند.

محققان پس از ترکیب همه این اطلاعات به چیزهای جالب تری دست یافتند:

  • افرادی که دو دندان یا بیشتر را از دست داده بودند، در مقایسه با افرادی که هیچ دندانی از دست نداده بودند، طی بازه زمانی که مطالعه انجام شده بود، خطر گسترش بیماری قلبی در آنها 23% بیشتر بود.
  • این افزایش خطر بیماری های قلبی هیچ ربطی به کیفیت رژیم غذایی، تعداد دفعات ورزش کردن، وزن بدن، و ابتلا به دیابت، بالا بودن کلسترول، و فشار خون بالا نداشت.
  • افراد شرکت کننده ای که طی دوره ای که مطالعه انجام شده بود هیچ دندانی از دست نداده بودند، هیچ افزایش چشمگیری در خطر بیماری عروق کرونر قلب تجربه نکردند.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آیا بیماری لثه با فشار خون ارتباط دارد؟

محققان به این نتیجه رسیدند “که در میان افراد بزرگسال میانسال، هر چه در سال های اخیر تعداد بیشتری از دندان ها از دست رفته باشد، ممکن است بیشتر با خطرات بعدی بیماری عروق کرونر قلب همراه باشد.

کاشت ایمپلنت برای بیماران قلبی

کاشت ایمپلنت برای بیماران قلبی

ایمپلنت های دندانی چگونه می توانند کمک کنند

بنابراین اگر در حال خواندن این مطلب هستید و در میانسالی به سر می برید، و اخیراً تعدادی از دندان های خود را از دست داده اید، شاید این به ذهنتان برسد که، چه باید کرد؟ آیا شما محکوم به ابتلا به مشکلات قلبی هستید؟ خوشبختانه، دندانپزشکی قادر است با کاشت ایمپلنت های دندانی این مشکل را حل کند.

ایمپلنت های دندانی، برخلاف دیگر روش های جایگزینی دندان های از دست رفته، در حقیقت کل ساختار دندان را از ریشه تا تاج احیاء می کنند. آنها نه تنها دندان جدیدی می سازند که فوق العاده محکم و با دوام هستند، بلکه به پیشگیری از تحلیل استخوانی کمک می کند که پس از افتادن دندان بسیار شایع است.

اساساً، ایمپلنت های دندانی با هر گونه علائم از دست رفتن دندان  مقابله می کنند، که می توانند تأثیری که آنها روی قلب دارند را به شکلی باور نکردنی کاهش دهند. شاید لازم به ذکر نباشد که، ایمپلنت های دندانی می توانند توانایی غذا خوردن، حرف زدن، و با اعتماد لبخند زدن شما را بهبود دهند و به روش های بیشماری کیفیت زندگی شما را بهبود دهند.

آنچه باید به خاطر داشته باشید:

آنچه همه این اطلاعات ارائه می دهند این است که کاری که مراقبت از دندان ها می تواند انجام دهد بیشتر از زیبا جلوه دادن لبخند شماست. مسواک زدن و نخ دندان کشیدن و مراجعه منظم به دندانپزشک در درجه اول می توانند جلوی از دست رفتن دندان ها را بگیرند، و در صورتی که این اتفاق را تجربه کردید، ایمپلنت های دندانی می توانند باعث شوند گویی هرگز این اتفاق رخ نداده است و زندگی طولانی تر، شادتر، و سالم تری خواهید داشت.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تأثیر بیماری ها بر ایمپلنت دندانی

پیشگیری از افتادن دندان های دیگر

کاشت ایمپلنت های دندانی فرایندی است که طی آن پیچ تیانیومی ایمپلنت با جراحی درون استخوان فک زیر خط لثه کار گذاشته می شود. پیچ به صورت طبیعی با استخوان فک پیوند می خورد و یک دندان مصنوعی که به صورت سفارشی ساخته شده است- و روکش نامیده می شود- به آن متصل می شود. ایمپلنت برای همیشه جایگزین دندان از دست رفته می شود.

وقتی یکی از دندان ها از دست می رود و جایگزینی برای آن قرار داده نمی شود، روند تخریب استخوان فک آغاز می شود. این می تواند منجر به از دست رفتن دندان های دیگر شود. استفاده از پروتزهای مصنوعی و بریج ها می تواند فشار بیشتری به دندان های دیگر وارد کند؛ گاهی اوقات، دندان های طبیعی شما باید تراشیده شوند تا اجازه دهند بریج روی آنها قرار بگیرد. وقتی ایمپلنت دندانی می کارید، نیاز نیست هیچ یک از این شرایط را تحمل کنید.

کاشت ایمپلنت برای بیماران قلبی

کاشت ایمپلنت برای بیماران قلبی

جلوگیری از بروز بیماری لثه و خطرات مرتبط با آن

پروتزهای مصنوعی می توانند در بهداشت دهانی اختلال ایجاد کنند، زیرا زدودن ذرات غذا و باکتری ها با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را دشوار می کنند. بهداشت ضعیف دهانی می تواند منجر به بروز بیماری های لثه مانند ژنژیویت و پریودنتیت شود، که می توانند موجب تورم، التهاب، عفونت، از دست رفتن دندان، و التهاب شوند

پریودنتیت شدید می تواند باعث شود باکتری ها و التهاب در سراسر بدن گسترش پیدا کنند. این اتفاق می تواند خطر انواع مختلف بیماری ها مانند بیماری قلبی، دیابت نوع 2، مشکلات بارداری، مرگ و میر، بیماری آلزایمر، و عفونت ریه را افزایش دهد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  دندانپزشکی زیبایی

با ایمپلنت های دندانی مسواک زدن و نخ دندان کشیدن آسان تر خواهد بود زیرا درست مانند دندان های طبیعی هستند، به همین دلیل احتمال بروز بیماری لثه و بیماری های دیگر همراه با آن کاهش پیدا می کند.

کمک به داشتن رژیم غذایی سالم تر

اگر خودتان یا یکی از افرادی که می شناسید پروتز مصنوعی یا بریج دارید، احتمالاً می دانید که فهرستی از غذاها وجود دارند که باید از آنها بپرهیزید، از جمله مغزها، کره مغزها، دانه ها، دانه های کاملی مانند پاپ کورن، برخی سبزیجات خام خاص مانند هویچ ها و بلال، و برخی میوه ها مانند سیب و گلابی.

این فهرست اکثر غذاهای سالم را شامل می شود. میوه ها و سبزیجات سرشار از مواد مغذی هستند که با سلامت قلب ارتباط دارند. و میوه ها، مغزها، دانه ها، و دانه های کامل منابع غنی از فیبر هستند، که با خطر کمتر انواع بیماری ها شامل بیماری قلبی، دیابت نوع 2، چاقی، و برخی از انواع سرطان ها ارتباط دارند. وقتی ایمپلنت دندانی دارید، لازم نیست یک فهرست از غذاهای سالم را کنار بگذارید که برای سلامت شما فوق العاده هستند.

0/5 (0 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code