انجام کامل ایمپلنت توسط یک متخصص

طرح سوال آنلاین دندانپزشکیدسته بندی: ایمپلنتانجام کامل ایمپلنت توسط یک متخصص
fateme عضو سایت asked 6 سال ago
سلام، آیا امکان ندارد که صفر تا صد فرآیند کاشت ایمپلنت توسط یک متخصص کاشت ایمپلنت به صورت کامل انجام شده و از مراجعه بیمار به متخصصین مختلف جلوگیری شود؟

1 Answers
دکتر امید امیربنده عضو سایت answered 6 سال ago
✅برای درک بهتر از یک مثال، کار را آغاز میکنیم. فرض کنید شخصی دچار تصادف شده و تصمیم به تعمیر خودروی خود میگیرد، آیا غیر از این است که این شخص هر بخش از کار را به یک متخصص کاربلد به صورت جداگانه میسپارد و همکاری آن ها در کنار هم، بهترین کیفیت را در نهایت رقم میزند؟! بخشی از کار را صافکار تقبل میکند، بخشی تعمیرات موتوری است و …

♦️حال به موضوع #کاشت_ایمپلنت برمیگردیم. ایمپلنت های دندانی،همانگونه که تحولی شگرف در جایگزینی دندان های طبیعی فرد ایجاد کردند، به صورت بسیار بنیادین بر پایه علم، تخصص و دقت استوار هستند.

♦️در دنیای امروز، تخصص های مختلف های-تک همگی نیاز به گذراندن دوره های تخصصی کاملا مجزا از هم داشته و هریک تجربه، تخصص و وسایل مرتبطی را شامل میشود.

♦️در درمان ایمپلنت نیز میتوان به این نکته اشاره نمود که درخواست مراجعه کننده برای انجام صفر تا صد فرآیند کاشت ایمپلنت توسط یک متخصص از یک فرهنگ کاملا اشتباه نشات میگیرد و بیمار باید به این مسئله آگاهی داشته باشد که در این فرآیند دو مرحله کلیدی ایفای نقش میکند:
?نخست بحث جایگذاری ایمپلنت در #استخوان_فک را شامل میشود
?و مرحله دوم بخش روکش گذاری ایمپلنت است.

♦️بنابراین انجام یک فرآیند درمانی موفقیت آمیز به یک متخصص در مرحله نخست و یک متخصص کاربلد در زمینه پروتز در گام دوم نیاز دارد و قطعا یک نفر نمیتواند هر دو گام را به صورت کاملا علمی و تخصصی به تنهایی انجام دهد

♦️بنابراین به طور خلاصه باید گفت که هدف از تقسیم این مراحل کار، انجام #کاشت_ایمپلنت به صورت کاملا علمی و موفقیت آمیز و ماندگار است و به هیچ عنوان پزشک متخصص به دنبال سردرگم کردن بیمار نیست.

♦️نتایج هریک از مراحل درمان به صورت کاملا واضح در آینده قابل تشخیص بوده و در صورت بروز مشکلات احتمالی، به راحتی توسط بیمار قابل بررسی است و به هیچ عنوان باعث سردرگمی او نخواهد شد، هرچند بدیهی است که در یک درمان مبتنی بر علم و تخصص، احتمال موفقیت آمیز نبودن فرآیند درمان بسیار ناچیز میباشد

0/5 (0 نظر)