هزینه انواع جراحی لثه

تحلیل لثه ها یا رشد بیش از حد آنها روی دندان ها از جمله مشکلاتی هستند که در نتیجه ی بیماری هایی مانند التهاب لثه ها یا بیماری پریودنتیت، واکنش های بدن به داروهای تجویزی، یا دیگر عوامل مانند تغذیه یا بهداشت نامناسب رخ می دهند. اگر یک درمان غیر جراحی، مانند پاکسازی عمقی که تحت عنوان جرمگیری و هموار کردن سطح ریشه شناخته می شود، قادر به حل مشکل نباشد، استفاده از فرایندهای جراحی ضروری خواهد بود. فرایند ترمیم لثه ممکن است بسته به وضعیت هر فرد، اندک یا گسترده باشد.

انواع جراحی های لثه

کانتورینگ لثه یا افزایش طول تاج دندان

هزینه انواع جراحی لثه

هزینه انواع جراحی لثه

 

اگر حجم زیادی لثه روی سطح دندان ها رشد کرده باشد و موجب عدم تناسب اندازه ی دندان ها و لثه ها شده باشد، کانتورینگ لثه یا افزایش طول تاج دندان می تواند به بهبود لبخند فرد کمک کند. این فرایند جراحی برای برداشتن لثه ی اضافی اطراف هر دندان و شکل دهی آن حدود 50- 350 دلار هزینه خواهد داشت. از آنجا که در اکثر افراد این مشکل معمولاً به منطقه ی اطراف تنها یک دندان محدود نمی شود، هزینه های شکل دهی لثه ی اطراف چند دندان جلو حدود 500- 3000 دلار خواهد بود.

هم دندانپزشک و هم متخصص جراح لثه، فرایند کانتورینگ لثه را انجام می دهند. طی این جراحی عموماً منطقه را بی حس می کنند و با استفاده از اسکالپل، لیزر و نیز ابزارهای جراحی با اشعه، بافت اضافی را برش می دهد و بافت لثه ی باقی مانده را مجدداً شکل می دهد. در مورد فرایندهای گسترده تر افزایش طول تاج دندان، پزشک از استخوان اضافی در قسمت ریشه ی دندان نیز کم خواهد کرد تا در دراز مدت نتایج بهتری در بر داشته باشد.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  خطرات و عوارض جانبی کاشت ایمپلنت دندانی

اکثر فرایندهای کانتورینگ لثه در یک جلسه کامل می شوند و نتایج آن معمولاً دائمی هستند. اگر نیاز باشد حجم اندکی از لثه برداشته شود، معمولاً حدود 15 تا 30 دقیق طول می کشد و روند بهبود 4 تا 6 هفته طول خواهد کشید.

پیوند لثه

هزینه انواع جراحی لثه

هزینه انواع جراحی لثه

 

با مسواک زدن پر قدرت، ابتلا به برخی بیماری ها، و یا زمینه های ژنتیکی، به مرور زمان بافت لثه ی روی دندان ها کاهش می یابد که تحت عنوان تحلیل لثه شناخته می شود. در صورت تحلیل رفتن لثه، ریشه ی دندان بدون پوشش می ماند و احتمالاً نسبت به خوراکی های سرد و گرم حساس خواهد شد. بهترین درمان برای این مشکل پیوند بافت لثه است که این فرایند جراحی روی هر قسمت می تواند 300 – 1200 دلار هزینه داشته باشد. تعداد جراحی های لازم برای هر فرد به میزان تحلیل لثه ها بستگی دارد.

پیوند لثه معمولاً در مطب جراح لثه انجام می شود، هرچند برخی دندانپزشک ها نیز این جراحی را انجام می دهند. در ابتدای جراحی، دندانپزشک منطقه را بی حس و یک آرام بخش خفیف تزریق می کند تا بیمار طی جراحی استرس نداشته باشد. برای بیماران مضطرب، بیهوشی عمومی استفاده خواهد شد، که چندان معمول نیست. در سمتی که قرار است پیوند صورت گیرد برش کوچکی ایجاد می شود تا یک بخش تونل یا کیسه مانند ایجاد شود. بافت پیوندی در این قسمت قرار می گیرد و تمام اطراف برش بخیه زده می شود تا بسته شود.

در صورتی که بخش پیوندی از درون دهان بیمار گرفته شود، منطقه ی جراحی ممکن است با پانسمان مخصوص پوشانده شود تا زمانی که بخیه ها کشیده شوند یا زمانی که محافظ دندان در اختیار بیمار قرار گیرد تا از خونریزی آن یا گیر کردن غذا بین نخ بخیه و بافت جلوگیری کند و نیز مانع برخورد و یا بازی کردن زبان با بخیه ها شود.

شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  تحلیل رفتن لثه بین دندان ها و ایجاد مثلث سیاه

اگر بافت مورد نیاز برای جراحی پیوند از بانک بافت گرفته شده باشد، ممکن است اندکی درد و ناراحتی وجود داشته باشد و روند بهبود معمولاً 2 تا 4 روز طول می کشد. اگر بافت پیوندی از سقف دهان بیمار گرفته شود، درد و ناراحتی ممکن است اندک تا شدید باشد و روند بهبود 7 تا 10 روز طول می کشد.

درمان پریودنتال کامل

هزینه انواع جراحی لثه

هزینه انواع جراحی لثه

 

درمان پریودنتال کل دهان می تواند انواع فرایندها را در بر بگیرد (از جمله، ضد عفونی کردن کل دهان، یا جراحی کاهش عمق پاکت پریودنتال (حفره های بین دندان ها و لثه ها). کل هزینه ی این نوع جراحی تقریباً 2000- 6000 دلار است، اما اگر آسیب لثه ها گسترده باشد، می تواند 4000- 10000 دلار یا بیشتر باشد.

  • بیمه های درمانی معمولاً هزینه ی فرایندهای جراحی ترمیمی که پزشکی و درمانی تلقی می شوند را تقبل می کنند، اما هزینه ای بابت جراحی هایی که زیبایی محسوب می شوند نمی پردازند.

هزینه های اضافی

  • درمان بیماری لثه معمولاً با آزمایشات تشخیصی پریودنتال و تصاویر رادیو گرافی با اشعه ی ایکس آغاز می شود، که اگر در فاکتور صادر شده جزء هزینه های پرداخت شده نباشند، معمولاً بین 150- 400 دلار به هزینه ها اضافه می کنند.
  • گاهی اوقات جراحی برداشتن بافت مرده یا آلوده و مواد خارجی و پاک کردن و ضد عفونی کردن کل دهان (پاکسازی بافت های اضافی به گونه ای که لثه ها و استخوان ها قابل مشاهده باشند و بتوان آنها را معاینه کرد) با هزینه ی 75- 150 دلار یا بیشتر، معمولاً برای بیماران جدیدی الزامی است که برای مدت زمانی طولانی هیچ درمان دندانپزشکی نداشته اند.
  • اکنون ترمیم لثه همراه با فرایندهایی مانند ونیرها (200- 1100 دلار)، باندینگ زیبایی دندان (100- 1000 دلار) یا روکش های دندان (200- 3000 دلار برای هر دندان) انجام می شود.
  • در صورت لزوم، هر بار مراجعه جهت فرایندهای حفظ بافت پریودنتال 150- 250 دلار هزینه در بر خواهد داشت.
شاید این مطلب نیز برای شما مفید باشد:  آنچه باید در مورد دنچر استوماتیت بدانید

روش های کاهش هزینه ها

  • هزینه هایی که در کلینیک های دندانپزشکی وابسته به دانشکده های دندانپزشکی می پردازید نسبت به مطب ها تفاوت چشم گیری دارند و کم تر هستند. این تفاوت هزینه مربوط به تجربه ی متخصص در زمینه ی ارائه ی خدمات است، در حالی که در کلینیک ها درمان توسط رزیدنت ها و تحت نظر اساتید رشته ی دندانپزشکی انجام می شود.
  • در صورتی که بیمار تحت پوشش بیمه های دندانپزشکی قرار داشته باشد، هر شرکت بیمه فهرستی از دندانپزشک ها و متخصص های دندان طرف قرار داد را ارائه خواهد کرد که با مراجعه به آنها بیمه مقداری از هزینه های مراجعه و درمان را خواهد پرداخت.

2/5 (2 نظر)
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*

code